دانشگاه علوم پزشکی در کنار اقدامات بهداشتی و درمانی توانسته ظرفیت های هنری و هنرمندان استان را به کار بگیرد تا با زبان هنر زوایای پنهان و ناگفته این ویروس را نشان دهد.
کد خبر: ۸۴۹۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۹ 13 May 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت : در گذشته و در ایام جنگ رشادت  و ایثار رزمندگان استان به دلیل عدم ثبت از بین رفتند اما در بحران کرونا تلاش شد با همکاری حوزه هنری و هنرمندان استان ، حماسه های کادر بهداشت و درمان استان با زبان هنر به ثبت برسد و ماندگار شود.
حمید رضا صفایی افزود: استان تاکنون بیش از ده ها پوستر،۴۰ کلیپ عملکردی و آموزشی، ۶ موشن گرافی آموزشی تولید و منتشر کرده است.
وی ادامه داد: احسان گنجی، هنرمند بین المللی هم استانی نیز  ۳ کاریکاتور به سفارش دانشگاه  علوم پزشکی تولید کرد.
صفایی با بیان اینکه جشنواره ها ظرفیت مناسبی برای جلب مشارکت عمومی و هنرمندان است ادامه داد: تاکنون ۷ جشنواره فرهنگی هنری با تاکید بر کنترل ویروس کرونا برگزار شده است که با استقبال جامعه هنری و مخاطبان آن روبرو شده است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گفت: در بخش ثبت و ضبط رویدادهای روزهای کرونایی نیز یک فیلم مستند و ۲ فیلم کوتاه در دست تولید و تدوین است.
صفایی ادامه داد: در بخش موسیقی نیز در حال تولید یک موزیک ویدئو  بر مبنای یکی از ملودی های معروف فولکلور ایران هستیم  که ترانه آن سروده یکی از شاعران برجسته است و توسط هنرمندان حوزه موسیقی در استان آهنگ سازی و اجرا شده است و در روزهای آینده منتشر خواهد شد.
وی افزود: کار اهنگ سازی و تنظیم این موزیک ویدئو  انجام شده و پس از تدوین نهایی، به صورت یک اثر تصویری  منتشر می شود.
صفایی یادآوری کرد:پیش بینی می شود  این اثر موسیقیایی به همراه  یکی از این مستندها که روایتی مشابه جنگ و آزادسازی خرمشهر دارد در سطح کشور نیز مورد استقبال قرار گرفته و در سطح ملی بدرخشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار