در آیین گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی انجام شد؛
در آیینی به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز ارتباطات و روابط عمومی از روابط عمومی های برتر استان در تولید محتوا در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس تقدیر شد.
کد خبر: ۸۵۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۵ 16 May 2020

به گزارش روابط عمومی استانداری کرمان مشاور استاندار در امور رسانه و رابط عمومی در این همایش گفت: روابط عمومی ها امروزه بیشتر درگیر ابزار و فناوری شده و از تولید محتوای جامع و متنوع غفلت کرده‌اند که باید با برنامه‌ریزی سالیانه و نگاه تبیینی و حل گرایانه این نقیصه جبران شود.

عباس تقی زاده ضمن تبریک روز جهانی ارتباطات و هفته روابط عمومی افزود: از اوایل اسفندماه و همزمان با شیوع ویروس کرونا، روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان و تمامی ارگانها بویژه دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت زیادی در زمینه اطلاع رسانی درباره این بیماری و ارتقا آگاهی مردم انجام دادند.

وی با اشاره به شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا در مردم و رسانه ها تصریح کرد: از سوم اسفندماه روابط عمومی ها به دلیل شیوع کرونا دچار تغییراتی شدند و برخی با فرو رفتن در شوک ناشی از شیوع این ویروس، تماشاچی شدند، برخی تولید محتوا کردند و برخی از محتواهای دیگران استفاده کردند.

تقدیر از روابط عمومی های برتر استان در پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس

مشاور استاندار در امور رسانه و رابط عمومی با اشاره به تبعات مختلف سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از شیوع کرونا در جامعه اظهار داشت: ویروس کرونا و تبعات مختلف آن نشان داد روابط عمومی ها باید در مواقع بحرانی ابتدا باید شرایط خود را مدیریت و در نهایت سازمان را یاری کنند.

تقی زاده با انتقاد از فقدان نگاه دراز مدت در ادارات دولتی نسبت به روابط عمومی بیان داشت: روابط عمومی ها می توانند با نگاه تبیین گرایانه و داشتن برنامه سالیانه، توسعه ارتباطات درون و برون سازمانی، مسائل پیش روی سازمان ها را شناسایی و برای حل آن ها تلاش کنند تا به بحران تبدیل نشود.

وی افزود: روابط عمومی ها بیشتر درگیر ابزار و فناوری شده اند ولی باید بیشتر به تولید محتوا بپردازند و با توجه به لزوم گسترش شفافیت در راستای حقوق شهروندی، روابط عمومی ها باید اطلاعات مورد نیاز مردم و جامعه را منتشر کنند.

مشاور استاندار در امور رسانه و رابط عمومی، راه حل خیلی از مسائل را در روابط عمومی ها دانست و افزود: تا زمانی که از مجموعه روابط عمومی دستگاه‌های دولتی، صدای واحدی به گوش نرسد نمی توانیم دولت را کمک کنیم.

تقی زاده با اشاره به روند انتخاب روابط عمومی های برتر دستگاه‌های اجرایی استان افزود: با توجه به درگیر شدن روابط عمومی ها با موضوع کرونا، از آنها خواستیم فعالیت حوزه متبوع خود را با محوریت مدیریت پیشگیری و مقابله با کرونا، به روابط عمومی استانداری ارسال کنند که در نهایت آثار ارسالی در سه دسته برتر، خیلی خوب و خوب قرار گرفتند و امروز از آن ها تقدیر می شود.

عباس تقی زاده با ارائه گزارشی از مقاله علمی ارتباط سواد رسانه ای با سواد سلامت تصریح کرد: هر چه سواد رسانه ای افراد بیشتر باشد سواد سلامت آنها نیز بالاتر است.

به گزارش روابط عمومی استانداری، رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمان نیز در این جلسه با تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه و روابط عمومی های استان کرمان درباره مدیریت مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت: با همکاری و تلاش اصحاب رسانه و روابط عمومی ها توانستیم استان کرمان را جزء پنج استان برتر کشور در حوزه مدیریت کرونا قرار دهیم.

دکتر ارسلان اسکندری افزود: روابط عمومی ها در دستگاه‌های اجرایی منتظر خبر هستند ولی خودشان باید خبر را بیابند و آنرا منتشر کنند.

وی تصریح کرد: ماهیت کار روابط عمومی سزاوار افراد دارای اعتماد به نفس است.

وی به پدر و مادرها توصیه کرد در بچگی به فرزندان خود اعتماد کنند تا در بزرگسالی آمادگی و اعتماد لازم برای پذیرش مسئولیت ها را داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی استانداری، در این جلسه یاد و خاطره مرحوم حمید هرندی از چهره‌های شاخص رسانه و روابط عمومی و فعال مدنی و محیط زیست که در سال 98 به دیار باقی شتافت با حضور فرزند ایشان، گرامی داشته شد.

همچنین از امید سلاجقه رئیس روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان و محمد رضا رجب پور رئیس روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه که در سال 98 به افتخار بازنشستگی نائل شده اند، تقدیر شد.

براساس این گزارش، در اولین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های دستگاه‌های اجرایی استان از روابط عمومی سازمانها و ادارات استان شامل پیام نور، هلال احمر، ورزش و جوانان، راه آهن، شرکت توزیع برق شمال، راهداری، دامپزشکی و شهرداری کرمان به عنوان روابط عمومی برتر تقدیر شد. همچنین روابط عمومی ادارات و سازمانهای استان شامل ارتباطات و فناوری اطلاعات، پست، آموزش و پرورش، صدا و سیما، دادگستری، آب و فاضلاب، تأمین اجتماعی و هایتک به عنوان روابط عمومی های دارای عملکرد خیلی خوب معرفی شدند.

در این جلسه همچنین از روابط عمومی سازمان ها و ادارات استان شامل ثبت احوال، بانک کشاورزی، برق منطقه ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت توزیع برق جنوب، شرکت پخش فرآورده های نفتی، صنعت، معدن و تجارت، حج و زیارت، بانک صادرات، تعزیرات حکومتی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان روابط عمومی های دارای عملکرد خوب تقدیر شد.

براساس این گزارش، در این جلسه از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی و شرکت توزیع برق جنوب که در سال 98 در حوزه اجرایی وزارتخانه‌های مربوطه حائز رتبه برتر شدند تقدیر شد و به روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان برای تلاش در زمینه معرفی کالاهای ایرانی لوح سپاس اهدا گردید.

تقدیر از محمد ثمری مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سخنگوی دانشگاه از دیگر برنامه های روز روابط عمومی در استانداری کرمان بود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار