رئیس کمیسیون آموزش در نشست شورای منتخبان فراکسیون انقلاب اسلامی مطرح کرد؛
محمد مهدی زاهدی گفت: اقتدار مجلس یعنی دفاع از حقوق مردم و صیانت از اختیاراتی که مردم به نمایندگان تفویض کردند.
کد خبر: ۸۵۳۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 21 May 2020

به گزارش «تابناک»؛ محمدمهدی زاهدی منتخب مردم کرمان و راور و کاندیداهای سمت نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم طی نشست شورای منتخبان فراکسیون انقلاب اسلامی در تشریح برنامه‌ها و الویت‌های خود گفت: مجلس شورای اسلامی در دو حوزه «قانونگذاری و نظارت» با مشکلات و چالشهای جدی مواجه هست که موجب شده عملاً قوانین مصوب بعضاً یا اجرا نمی‌شوند یا با نواقصی در اجرا مواجه‌اند یا اینکه کارآیی و اثربخشی لازم را نداشته باشند.

مجلس باید به جایگاه واقعی خود برگردد

پرفسور زاهدی در ادامه افزود: در حوزه «نظارت» هم ، مجلس از ابزارهای قانونی به نحوه مناسب و مطلوب استفاده نکرده است و موجب شده که به اقتدار مجلس طی دوره‌های گذشته خدشه وارد شود.

زاهدی با اشاره به اینکه الویت‌های قانونگذاری مجلس تاکید کرد: باید هم‌راستا با مفاد «بیانیه گام دوم»، «سیاست‌های کلی نظام ابلاغی توسط مقام معظم رهبری» و «سند الگوی پايه اسلامی ايرانی پيشرفت» باشد.

وی تصریح کرد: توجه به مباحثی همچون «اقتصاد دانش بنیان»، «علم و فناوری»، «نظام جامع سلامت»، «ایجاد نظام شفافیت و مبارزه با فساد»، «راهکارهای مقابله با تحریم»، «بهبود وضعیت رفاه و معیشت مردم» ، «مسکن جوانان» و موضوعات ملی همچون «آب و کشاورزی» را از الویت‌های مجلس یازدهم اعلام داشت.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار