در گفتگو با رییس هیات کشتی سیرجان مطرح شد؛
توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی آن لازم و حیاتی است. فعالیت های بدنی باعث افزایش بنیه و قدرت فرد می شود و در مواقع سختی و اضطراب توان وی را برای تحمل چنین وضعیت هایی افزایش می دهد.
کد خبر: ۸۶۰۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 10 June 2020

توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی آن لازم و حیاتی است. فعالیت های بدنی باعث افزایش بنیه و قدرت فرد می شود و در مواقع سختی و اضطراب توان وی را برای تحمل چنین وضعیت هایی افزایش می دهد. از جمله فواید ورزش برای جسم، می توان به مواردی همچون افزایش توانایی بدن در جذب و استفاده از اکسیژن، کاهش فشار خون، افزایش حجم و وزن قلب، بهبود جریان خون در کل بدن، بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات، افزایش واکنش عضلات به محرک ها، تحکیم استخوان های بدن، افزایش قدرت و استقامت بدن، بهبود سیستم گوارشی بدن، بهبود تناسب اندام، افزایش هماهنگی و تعادل در اعضای بدن و افزایش چابکی اشاره کرد. وقتى فردی ورزش مى کند، بدن به فعالیت بیشتر عادت کرده، دیرتر خسته شده و در نتیجه عضلات بدن و قلب، در اثر فعالیت ناگهانى دچار صدمه نمى شوند. در ادامه طی گفت و گویی با رییس و نایب رییس هیات کشتی سیرجان، ورزش پرطرفدار کشتی در این شهرستان را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

لزوم توسعه ورزش کشتی در سیرجان

عظیم ایران نژاد رییس هیات کشتی سیرجان در این باره می گوید: ورزش کشتی از باسابقه ترین رشته های ورزشی در کشور است که به شکل های مختلف برگزار شده و تقریبا می توان گفت در هیچ شهر و روستایی نیست که ورزش کشتی برای مردم آشنا نباشد و کشتی در زندگی و سنتهای ما ایرانی ها به قدری ریشه دارد که این ورزش محبوب امروزه تبدیل به یک ورزش ملی شده است و به پیرو آن، در سیرجان نیز طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده است.

وی می افزاید: تاریخ پهلوانی کشور ایران سرشار از نامهای آشنایی است که قدرت بدنی و نیروی خود را در راه مبارزه با بی عدالتی و دفاع از مظلومان بکار می بردند؛ از پهلوانان قدیم پوریای ولی، عبدالرزاق و یوسف ساوی شهرت و محبوبیت بیشتری دارند و از پهلوانان دوره معاصر افراد زیادی در این شهر و کشور هستند که نام خود را در این ورزش ماندگار کردند.

رییس هیات کشتی سیرجان عنوان می کند: متاسفانه ورزش کشتی در سیرجان بواسطه یکسری اتفاقات مورد بی مهری قرار گرفته و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را برطرف کنیم و جایگاه اصلی این ورزش را در کشور ارتقا دهیم.

 در ادامه همچنین نایب رییس هیات کشتی سیرجان می گوید: ورزش کشتی از دیرباز در سیرجان مورد توجه قرار گرفته و همچنان که طی سال گذشته میزبانی چند دوره از مسابقات کشوری را برعهده گرفت و به لطف خدا و تلاش بی وقفه ورزشکاران و مسوولان ورزشی سیرجان اکنون در جایگاه چهارم کشور قرار داریم که این افتخار بزرگی است که وظیفه و مسوولیت ما را سنگین تر می کند؛ برنامه های زیادی را در راستای افزایش سطح کیفی این ورزش در دستو کار داریم؛ اما متاسفانه اکنون بدلیل شیوع ویروس کرونا سالن ها بسته شده و ورزشکاران در منزل تمرینات اولیه را انجام می دهند و به یاری خدا به محض اعلام فدراسیون کشتی مبنی بر بازگشایی سالنهای کشتی و از سرگیری تمرینات، ورزشکاران به تشک کشتی بازگشته و تمرینات خود را زیرنظر کادر فنی و مربیان آغاز خواهند کرد.

روزی بنام روز جهانی کشتی

مجتبی قنبری همچنین می افزاید: اهمیت ورزش کشتی آنچنان است که طبق اعلام فدراسیون کشتی، اتحادیه جهانی کشتی از جامعه کشتی جهانی خواست تا "روز جهانی کشتی" را به رسمیت بشناسند و بنا بر این گزارش، اتحادیه جهانی کشتی در خبری که بر روی سایت رسمی خود قرار داده است، از تمامی جامعه کشتی جهان خواسته است که روز 23 ماه می میلادی (شنبه 3 خرداد ماه) بعنوان روز جهانی کشتی را به رسمیت بشناسند؛ ضمن اینکه اتحادیه جهانی کشتی چند سال پیش این روز را بعنوان روز جهانی کشتی اعلام کرده است و امسال از تمامی جامعه کشتی به ویژه کشتی گیران، داوران، مربیان و هواداران خواسته است که عکس ها و فیلم های مرتبط با کشتی خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و در این مورد گفته است جشن رسانه های اجتماعی با محوریت به رسمیت شناختن "روز جهانی کشتی" در روز شنبه 3 خردادماه آغاز و تا پایان ماه می میلادی ادامه خواهد داشت تا این ماه به ماه کشتی در جهان شناخته شود؛ اگرچه ویروس کرونا مانع حضور جامعه کشتی بر روی تشک شده است، اما هنوز شور و شوق زیادی در مورد مسابقات وجود دارد.

وی با بیان اینکه مهمترین اولویت ما در کشتی، کار بر روی رده های سنی پایه است، عنوان می کند: کشتی سیرجان سال ها است که در رده های مختلف فعالیت می کند و نیاز دارد که کارهای پایه ای برای احیای آن بیشتر انجام شود و برای این کار از مربیان بومی انتظار داریم که در امر پشتوانه سازی و استعدادیابی به ما کمک کنند و با حضور در مدارس و انجام کارهای انگیزشی نسبت به شناسایی نفرات مستعد اقدام کنند. / مهدی طیبی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار