در تمام این دوره‌ها بهترین و فرهیخته ترین پزشکان این مرز و بوم که تمام زمان جنگ و پس از آن را در کشور مانده و خدمت کرده بودند را نه کسی معرفی می کرد و نه صدا و سیما نشان میداد!
کد خبر: ۸۶۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶ 11 June 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ دهه شصتی‌ها کارتون زبل خان را به یاد دارند. زبل خان شکارچی قابلی بود که از پس شکار هر حیوانی بر می‌آمد. تیتراژ کارتون اینگونه بود که:
زبل خان اینجا
زبل خان اونجا
زبل خان همه جا و...
زبل خان در واقع نمادی از یک قهرمان پوشالی بود کسی که با کمک کارگردان و به روشهای مسخره و غیر معمول و غیرمعقول کارهای محیّرالعقول انجام می‌داد و هر حیوان درنده‌ای را شکار می‌کرد.

سمیعی «زبل خان» جامعه‌ی پزشکی ایران

در سالهای قبل از انقلاب یک آقای دکتری کشور را ترک و به قصد تحصیل طب به کشور سوئیس و پس از آن آلمان سفر و درنهایت به عنوان شهروند آلمانی درآنجا به کار و زندگی ادامه می‌دهد.

اینکه چرا هم‌ دوره‌ای هایش که همه مشهور تر و قابلتر بودند و در مراکز معتبرتر آموزش دیده بودند برگشتند و درکشور خودشان به تربیت نیروی متخصص پرداختند ولی ایشان بر نگشت بماند.

تا زمان پیروزی انقلاب و سالهای اولیه‌ی جنگ تحمیلی در حالی که بهترین اساتید پزشکی این مرز و بوم داوطلبانه به مناطق جنگی و پشت جبهه رفته و منشأ خدمات بی‌نظیری گشتند ولی جناب ایشان در تمام دوران جنگ به فکر کشور و مردمشان نبودند و کوچکترین کاری برای مردم و کشورشان نکردند هم بماند.

در انتهای دفاع مقدّس و دوران سازندگی سخن از پزشکی به میان آمد که در کشور آلمان بواسطه‌ی دلالی و اخذ مبالغ زیادی پول موجب پذیرش جانبازان شیمیایی و مجروحین جنگ در بیمارستانهای آلمان گردیده که از فروشنده‌های اصلی سلاح شیمیایی و سایر تسلیحات به عراق بوده ولی جناب پزشک دلّال ما هیچگاه با این مسئله مشکل نداشته و از راه دلّالی مبالغ زیادی پول به هم زد و با دادن هدیه و پول و قبول مخارج سفرهای علمی برای همکارانش به منظور شرکت در سمینارها به مقام پرزیدنتی جهانی رشته‌ی مغز و اعصاب نائل شد. مقامی که توسط خودش ساخته و خودش آنرا با دادن هدیه و کادو به دوستانش تمدید می‌کرد.

پس از پایان جنگ جناب پروفسور «دوربینی» که عاشق شرکت در مجالس و کنگره‌ها بود و گروهی فیلمبردار و خبرنگار مستخدم خودش را برای تبلیغات با خود به اینور و آنور دنیا می‌برد به یکباره در کشور مطرح و واسطه‌ی خرید چند دستگاه گاما نایف دست دوّم کارکرده‌ی آلمانی به قیمت خیلی بالاتر برای کشور شد.

پس از اتمام جنگ و در دوران بازسازی کم کم حضور ایشان در مجامع غیرعلمی و سیاسی پر رنگ‌تر و در دوران «محمود احمدی نژاد» به عنوان چهره برتر کشوری معرفی و ساخت مرکز مغز و اعصاب ایران را با کمک شهردار وقت تهران کلنگ زدند.

مرکزی که قرار بود سه ساله افتتاح ولی پس از نُه سال و حیف و میل بخوانید اختلاس زیاد بیت المال در حال پوسیدن است.

در آن دوره کمتر روزی بود که تلویزیون ایشان را نشان ندهد در حالیکه واقعاً کاری جز جراحی بلد نبودند و هنر قابل توجّه و مهمّی نداشتند و فقط تکنسینی بود که یک عمل مغز «آکوستیک نوروما» را احتمالاً کمی بهتر از بقیّه انجام می داد.

در تمام این دوره‌ها بهترین و فرهیخته ترین پزشکان این مرز و بوم که تمام زمان جنگ و پس از آن را در کشور مانده و خدمت کرده بودند را نه کسی معرفی می کرد و نه صدا و سیما نشان میداد!

پس از دوران احمدی نژاد و زمین گیر شدن پروژه‌ی کذائی ساختمان مغز و اعصاب حضور جنابشان به یک باره در ایران کم‌رنگ و هراز چند گاهی خبر از بستری شدن یک مختلس یا یک مسئول در مرکز درمانی ایشان ، و شاهد انتشار عکس و ویدئو از ایشان با افراد حقیقی و حقوقی بودیم که هر جا به نفعشان نبود مُنکر آن می شدند.

خلاصه هر جا پای پول در میان باشد ردّ پای پروفسور را می توان دید و آخرین شعبده‌ی ایشان بستری کردن قاضی فاسد و رشوه گیر پرونده‌ی لواسانات در مرکز ایشان است.

می‌توان پروفسور خود خوانده‌ی مدعی وطن پرستی را که قبل از انقلاب قید این آب و خاک را زده و خدمت «به از ما بهتران» را به خدمت به مردم کشورش ترجیح داد و در طی سالهای اخیر از طریق دلالها و واسطه ها پول زیادی هم برای فروش تجهیزات دست دوم و اسقاطی به جیب زد به «زبل خان» تشبیه کرد.

زبل خانی که در پزشکی ایران و حافظه‌ی ملّت بزرگ ایران قهرمانی پوشالی نیست. پزشکی که پنجاه سال از عمرش را به طبابت در دیگر کشورها پرداخت و به مردمش خصوصاً در دوران جنگ پُشت کرد.

جناب "زبل خان" پروفسور خود خوانده‌ی خلافت جراحی اعصاب تشت رسوایی شما هم در نظر جامعه‌ی پزشکی و هم از نظر مردم بزرگ ایران سالهاست که بر زمین افتاده و گوش همه را آزار می دهد.
تشت رسوائی‌ات زمانی افتاد که به آلمانی‌ها خدمت می کردی و مردم کشورت و بهترین جوانان این کشور توسط سلاح های شیمیائی ساخت آلمان سوختند و تو دم نزدی.
همان بهتر که رفتی و برنگشتی

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار