طاهری در جریان ارائه گزارش وزیر ارتباطات در صحن:
نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به خارجی بودن سهامداران اسنپ و دیجی کالا، گفت: در صورت صحت این موضوع، شاهد مشکلات امنیتی از این محل خواهیم بود.
کد خبر: ۸۶۵۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 21 June 2020

سیدعلی طاهری در نشست علنی امروز (یکشنبه، یکم تیرماه) مجلس شورای اسلامی، پس از ارائه گزارش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وضعیت مخابراتی کشور، گفت: اگر از علما و فضلا درخصوص محتوای فضای مجازی نظرسنجی کنیم، متوجه عدم رضایت آن ها از این فضا می شویم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به ایرادات فنی حوزه مخابراتی و ارتباطی کشور، اظهار داشت: آمار درصد مکالمات موفق، 53 درصد است که پایین محسوب می شود، همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در روستاها 18 درصد است در حالی که این میزان برای اینترنت به 50 درصد رسیده که نشان از سیاستی می دهد که درباره تلفن ثابت وجود نداشته و توجه به فضای اینترنت است.

وی همچنین ضریب نفوذ 15/0درصد برای فیبر نوری را پایین توصیف کرد و افزود: این میزان برای سایر کشورها مثل چین بسیار بالاتر است.

طاهری در ادامه با تاکید بر ضرورت وجود قانون فضای مجازی برای رعایت حداقل ها، عنوان کرد: در حال حاضر اینستاگرام جولان می دهد در حالی که موارد مشابه داخلی توان مقابله با آن را ندارند همچنین سهامداری اسنپ و دیجی کالا در دست کشورهای خارجی است که در صورت صحت آن، شاهد مشکلات امنیتی خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، ادامه داد: پروژه شبکه ملی اطلاعات کامل نشده و باعث بروز خسارت به جوانان شده است. همچنین ارتباط خوبی میان این وزارتخانه و دانشگاه ها وجود ندارد به طوری که علیرغم تحقیقات بسیار در حوزه شبکه های بی سیم، این پروژه ها صرفا در حد پایان نامه باقی مانده و به مرحله عملیاتی نرسیده است.

وی اضافه کرد: سهم اقتصاد دیجیتال در کشور تنها 6.5 درصد است که پایین ارزیابی می شود همچنین رتبه 129 برای ایران در جهان درباره پهنای باند بسیار پایین است.

این نماینده مردم از استان زنجان در مجلس شورای اسلامی در پایان با انتقاد از سرعت پایین پیاده سازی دولت الکترونیک، خاطرنشان کرد: این پروژه صرفا به اسکن مدارک محدود شده است، همچنین دیتا سنتر روستایی باید مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار