کد خبر: ۸۶۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 30 June 2020

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان: توجه ویژه به پارک‌های علم و فناوری ضروری است/ گیلان محرومیت‌های زیادی دارد

تابناک/گروه استان‌ها - نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به پارک‌های علم و فناوری این استان گفت: گیلان با وجود طبیعت زیبا دارای محرومیت‌های فراوانی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در دیدار معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و هیئت همراه با وی با اشاره به اینکه استان گیلان نیازمند توجه ویژه به پارک‌های علم و فناوری است اظهار داشت: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی در پارک‌های علم و فناوری کشور انجام شده اما استان ما به توجه ویژه‌تری در این حوزه نیازمند است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه نبود یک مکان مناسب برای فعالیت جوانان گیلانی در عرصه‌های مختلف مانند پسماند و آلودگی‌های زیست محیطی از دیگر مشکلات است گفت: بزرگترین مشکل فعلی گیلان آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهر رود است و در عرصه پسماند نیز معضلات زیادی داریم.

وی با تأکید بر اینکه استان گیلان با وجود طبیعت بکر و زیبا دارای محرومیت‌های زیادی است خاطرنشان کرد: متاسفانه زباله‌های برجای مانده از ورود گردشگران به نقاط مختلف گیلان آسیب‌های فراوانی را متوجه این استان کرده و باید در این زمینه با عزمی جدی‌تر اقدامات لازم انجام شود.

امام جمعه رشت خواستار توجه بیشتر به جوانان شد و بیان داشت: اگرچه هم‌اکنون نیز به جوانان مستعد و خلاق ایرانی بسیار میدان داده شده است اما باید مدنظر داشته باشیم که توجه بیشتر به آنها موجبات توسعه و پیشرفت کشور را فراهم می‌کند.

پارک‌های علم و فناوری گیلان از امکانات محدودی برخوردار هستند

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور نیز در این دیدار با بیان اینکه پارک‌های علم و فناوری گیلان از امکانات محدودی برخوردار هستند بیان کرد: در پارک‌های علم و فناوری این استان سرمایه‌گذاری‌های مناسبی انجام نشده و زیرساخت‌های گیلان دچار کمبودهای قابل ملاحظه‌ای است.

سورنا ستاری با اشاره به اینکه باید برای توسعه پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانش بنیان استان گیلان اقدام کنیم این موضوع را نیازمند توجه بیشتر مسئولان استانی دانست و افزود: جوانان خلاق و مبتکر گیلانی می‌توانند با اقدامات خود در حوزه‌های مختلف معضلات استان را حل کنند.

ارسلان زارع استاندار گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر توسعه پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان عنوان داشت: یکی از اهداف سفر ستاری به گیلان نیز همین موضوع است و باید برای انجام پروژه توسط جوانان خلاق منابع مالی مورد نیاز تامین شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار