یازدهمین مجلس شورای اسلامی دراوایل خرداد ماه سال جاری با حضور ۲۷۶ نفر ازنمایندگان درساختمان مجلس رسماً کارش را آغاز کرد. این دوره اما مجلس همین ابتدای کار با چالش بزرگی روبرو است. این چالش همان بررسی پرونده اعتبارنامه تاجگردون نماینده گچساران نام دارد.
کد خبر: ۸۷۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 04 July 2020

آقای پورابراهیمی به چه دلیل شفاف سازی نمی کنید؟هدف این نوشتارپرداختن به این موضوع نیست. زیرا این یک موضوع ملی است ورسوایی اش برای شورای نگهبانی است که ادعای نظارت استصوابی دارد. اما درعین ناباوری اعتباری فردی که از مجلس ششم تا دهم و یازدهم نماینده بوده و مفاسد اقتصادی اش بر کسی پوشیده نیست را تایید کرده است، بگذریم. درفرآیند بررسی این موضوع در مجلس روابط این نماینده با دیگر نمایندگان مجلس مورد توجه قرار گرفته، یکی ازاین نمایندگان پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور است. زمانی نام شما با تاجگردون سرزبان ها افتاد که جلسه استیضاح ربیعی وزیرسابق تعاون، کار ورفاه اجتماعی سابق در مجلس قبل بود. در آن روز که یکی ازپرتنش ترین جلسات مجلس دهم بود ربیعی در بخشی از دفاعیات خود گفت :(آقای پورابراهیمی من خوشحالم با تاجگردون متحد شدید و در کنار هم هستید. همین آقای پورابراهیمی به من می‌گفتند چرا آدم تاجگردون را گذاشتید پاسارگاد؟ من از شرکت پگاه چند درصد سود می‌گیرم؟ من چه گونه از ذوب آهن سود بگیرم که ضررش را کم کردم از شرکت دخانیات که ۷هزار کارگر اضافه دارد چگونه سود بگیریم؟)مورد بعدی نامه ی شما و تاجگردون به روحانی است که روابط حسنه و اتحاد بینتان، در آن دوره را نمایان می کند. شمادرآن نامه خواستار تغییر تیم اقتصادی دولت شده بودید. اما جالب ترین موضوع فیلمی است که در آن جنابعالی زمانی که با این پرسش مواجه می شوید که آیا در بین اصلاح طلبان فردی است که از شما شایسته تر برای ریاست کمیسیون اقتصادی باشد؟ می گویید( من فکر می کنم آقای دکتر تاجگردون یک نیروی بسیار توانمنده و می تواند شاید بهتر از من اداره کند!). گویا تاجگردون هم برای شما  گفته بود که پدیده ی مجلس نهم هستید!

این سه مورد مصداق بارزی  از اتحادتان با تاجگردون که رانت خواری اش برای مردم محرز است ،بود. حال پشت پرده بماند که بعدها آشکار خواهد شد.

آقای پورابراهیمی، تاجگردون معامله گر چه بهتری از شما دارد که او را برتر از خودتان برای ریاست کمیسیون مهم اقتصادی مجلس می دانستید؟
به چه دلیل شفاف سازی نمی کنید؟آیا همکاری با فردی که امروزه درپیشگاه ملت ایران برای رانت خواری اش میباست جواب بدهد، اینقدر مهم است که بعد از نامه دادن مشترک و تعارف ریاست کمیسیون اقتصادی نیاز به شفاف سازی ندارد؟ مردم شهر های کرمان و راور  که به شما اعتماد کرده اند، نباید بدانند چرا نماینده شهرشان ازحمایت هایی که ازتاجگردون کرده پشیمان نیست و ساکت مانده؟

بگذارید یادتان بیاوریم که امام راحل ما زمانی خطاب به نمایندگان مجلس چه فرمودند: «و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این عصر و عصرهای آینده می خواهم که اگر خدای نخواسته عناصر منحرفی با دسیسه و بازی سیاسی وکالت خود را به مردم تحمیل نمودند، مجلس اعتبارنامه آنان را رد کنند و نگذارند حتی یک عنصر خرابکار وابسته به مجلس راه یابد . . . و از همه نمایندگان خواستارم که با کمال حسن نیت و برادری با هم مجلسان خود رفتار و همه کوشا باشند که قوانین، خدای نخواسته از اسلام منحرف نباشد و همه به اسلام و احکام آسمانی آن وفادار باشید تا به سعادت دنیا و آخرت نائل آیید .» (وصیتنامه سیاسی الهی، ص ۱۸)

با توجه به سخن امام راحل برای رد اعتبار نامه تاجگردون چه کرده اید؟

جناب پورابراهیمی ماجرای شما وربیعی چه بوده بعد از جلسه استیضاح ربیعی هنوز ازشما یاد می کند وهمچنان از دخالت های شما دروزارت رفاه می گوید. از کهنوجی نام میبرد که به گفته خودش برای هرسمت هیات مدیره بیچاره اش کرده بودید وبه گفته او اگر کهنوجی مدیرعامل شرکت مس می شد مشکلتان با او حل می شد؟ ربیعی چه میدانست  وچه میداند که اینجور آبروی شما و مردم کرمان را به جوی  آب ریخت و هنوزم سرمست ازآن یادآوری می کند؟(کی بود،کی بود ،من نبودم)!

نماینده محترم مردم کرمان ازشما به عنوان یک روزنامه نویس توقع دارم که پاسخ این پرسش ها را بدهید، ما به شما اعتماد کرده ایم. درماجرای تاجگردون نام شما بولد شده و اگر شفاف سازی نکنید به آتش فساد تاجگردون و تاجگردون ها درمجلس خواهید سوخت. مردم کرمان اگر به شما اعتماد نداشتند این دوره راهی مجلس نمی شدید، اما توقع دارند و لازم است که با اعلام اینکه از تاجگردون حمایت نمی کنید ، خیال رسانه ها و مردم را راحت کنید.

آقای نماینده امروز مردم شرایط روحی مناسبی بابت گرانی های لجام گسیخته ندارند ،چنانچه اکه در قضیه بررسی اعتبار نامه تاج گردون سکوت ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس را برنمی تابند و منتظر پاسختان هستند.

انتهای پیام/امیررضا امیرتیموری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار