کد خبر: ۸۷۱۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 04 July 2020

آمریکا تقریبا کل ذخیره سه ماه آینده داروی «رمدسیویر» (Remdesivir) را که برای بیماران مبتلا به ویروس جدید کرونا تجویز می شود خریداری کرده است.
این اقدام ایالات متحده در عمل کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان را در کوتاه مدت از دسترسی به این دارو محروم خواهد کرد. خریداری کل ذخیره «رمدسیویر» برای سه ماه آینده در عین حال این نگرانی را نیز پدید آورده است که مهمترین اقتصاد جهان در صورت تولید واکسن بیماری «کووید ۱۹» ممکن است دست به اقدامی مشابه بزند.

داروی «رمدسیویر» اولین دارویی است که مجوز تجویز آن برای بیماران مبتلا به نوع جدید ویروس کرونا در آمریکا صادر شده است. نتیجه تحقیقات نشان داده است این داروی شرکت «گیلئاد» روند بهبود مبتلایان به «کووید ۱۹» را تسریع می کند.

آمریکا تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار دوز داروی «رمدسیویر» را که کل تولید «گیلئاد» برای ماه ژوئیه (تیر/مرداد) است خریداری کرده است. دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین ۹۰ درصد از دوزهای این دارو برای ماه های اوت و سپتامبر (مرداد/شهریور/مهر) را پیش خرید کرده است.

منبع:

https://per.euronews.com/2020/07/01/coronavirus-pandemic-crisis-usa-buys-up-stock-of-remdesivir-drug-for-next-three-months

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار