به ایشان پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه پی ببرند به چه دلیل این شرکت‌ها هرساله زیان ده تر می‌شوند جهت نمونه، این چهار شرکت را شخصاً بررسی و نتیجه آنرا به ملت شریف ایران گزارش دهند..
کد خبر: ۸۷۳۸۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 11 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ آقای پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه علنی روز ۱۳ خرداد ماه مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی مشکلات اقتصادی کشور گفته است: ما محاسبه کردیم اگر معادل ۱۰ درصد هزینه‌های شرکت‌های دولتی در برنامه‌ای که دولت می‌تواند ارائه کند، کاهش یابد معادل ۱۳۰ هزار میلیارد تومان (یعنی به اندازه منابع ناشی از فروش نفت در شرایط عادی) می‌تواند جایگزین شود.

پورابراهیمی و کاهش هزینه‌ شرکت‌های دولتی !

اما چرا هر سال شرکت‌های دولتی زیان‌ده تر هستند و چه کسی باید متولی این امر باشد؟

در این نطق آقای پورابراهیمی به نکته درستی اشاره نمودند:

چرا شرکت‌های دولتی زیان ده هستند

به ایشان پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه پی ببرند به چه دلیل این شرکت‌ها هرساله زیان ده تر می‌شوند جهت نمونه، این چهار شرکت را شخصاً بررسی و نتیجه آنرا به ملت شریف ایران گزارش دهند؛ شاید دلایل زیان‌ده بودن شرکت‌های دولتی برایشان محرز گردد و جهت اصلاح آنان قدمی بردارند:

۱. شرکت راهسازی و ساختمانی کرمانیان؛ زیر مجموعه شرکت ملی صنایع مس ایران مدیر عامل اسبق آقای ( ر. ک) برادر خانم آقای پورابراهیمی؛ بنا به گزارش حسابرس ویژه متوسط مجموع دریافتی مدیرعامل وقت آقای (ر. ک) طی سالهای ۹۰ تا ۹۴ بطور متوسط بالای ۳۰ میلیون بوده است(با محاسبه نرخ دلار ۱۲۰۰ تومان در سال ۹۰ و تطبیق آن با زمان حال و دلار ۲۲ هزارتومان، دریافتی ایشان ماهیانه چیزی بیش از ۶۰۰ میلیون تومان به نرخ امروز می شود) بنابه همین گزارش ۵۷ درصد کل هزینه‌های شرکت متعلق به مدیرعامل و این شرکت علیرغم پروژه‌های بزرگی که در اختیار داشته زیان‌ده بوده است؟!

۲. شرکت ملی پسته ایرانیان؛ که آقای (الف، ز) دایی آقای پورابراهیمی سالها عضویت هیأت مدیره آنجا را نزدیک به ۶ سال برعهده داشته است. این شرکت علیرغم امتیازات و انحصاراتی که در اختیار داشت، پولهای کشاورزان را برنگرداند و مدیران شرکت مجبور شدند با متوسل شدن به وام‌های کلان و فروش دارایی ها، بدهی مردم را پرداخت نماید ولی ارزی از صادرات حاصله به کشور برنگرداند و هنوز بعد از گذشت سالها پرونده‌های تخلفات آن در محاکم قضایی در حال رسیدگی است و مبلغ یکی از پرونده‌ها نزدیک به ۱۰ میلیون دلار است، این شرکت نیز همواره زیان‌ده بوده است!

۳. منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان؛ به مدیر عاملی (م. ک) برادر زاده همسر آقای پورابراهیمی که نزدیک ۱۰ سال مدیریت آنجا را بر عهده دارد و در همه ادوار، دو ها میدو‌یند و می روند، ولی ایشان همچنان بر مسند است.

۴. شرکت عمران ارفع سازان؛ از زیر مجموعه‌های شرکت ملی صنایع مس به مدیر عاملی آقای (م، ز) برادر زاده داماد آقای پورابراهیمی..

مردم شریف ایران و بالخصوص مردم استان کرمان منتظر گزارش آقای پورابراهیمی از دلایل زیان ده بودن این شرکت‌ها هستند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلطانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۱
یا خدا
توی مس چه خبره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار