«مهدی تدین» یکی از فرهنگیان و معلمان خوش سابقه و از چهره‌های با اخلاق و خوشنام ورزشی طی مصاحبه‌ای خبر داد: صبح امروز در شعبه رسیدگی به جرائم اقتصادی پلیس فتای کرمان احضاریه‌ای با عنوان اتهامیِ نشراکاذیب که شاکی آن «محمدرضاپورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس» بود ، دریافت کردم.
کد خبر: ۸۷۹۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ 23 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ صبح امروز «مهدی تدین» از چهره‌های خوشنام فرهنگی _ ورزشی، و رئیس سابق تربیت بدنی آموزشگاه‌های استان کرمان ، با شکایت «محمدرضا پورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، و احضاریه شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب کرمان به محاکم قضایی استان فراخوانده شد.

کلکسیون احضارها و دستگیری‌های آقای نماینده (محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی)

بدین ترتیب از حدود ۶ ماه پیش تاکنون ، تعداد منتقدین و مخالفان رویکردهای محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده کرمان وراور، که با شکایت وی بازداشت، دستگیر و یا به دادسرا فراخوانده شده‌اند به ۳ تن رسید.

پس از دستگیری «محمدحسین توکلی» خبرنگار و فعال رسانه‌ای حوزه دانشگاهی ، و احضار «مقداد کاربخش» مدیر مسئول هفته نامه کرمان رسانه ، صبح امروز نیز «مهدی تدین» از چهره‌های خوشنام فرهنگی و ورزشی استان نیز با شکایت «پورابراهیمی» به دادسرای عمومی وانقلاب کرمان فرا خوانده شد تا از خود علیه اتهامات «پورابراهیمی» به دفاع بپردازد.

تدین طی مصاحبه‌ای با خبرنگار «تابناک» اظهار داشت: صبح امروز در شعبه رسیدگی به جرائم اقتصادی پلیس فتای کرمان احضاریه‌ای با عنوان اتهامیِ نشراکاذیب که شاکی آن «محمدرضاپورابراهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بود، دریافت کردم.

کلکسیون احضارها و دستگیری‌های آقای نماینده (محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی)

وی افزود: ظاهراً شکایت مربوط به بهمن ماه سال گذشته و پیرامون برخی دیدگاه‌های بنده در خصوص شخص پورابراهیمی و برخی اطرافیان مربوط می‌شد که گمان نمی‌رود در جریان آن چندان مطلب حاد وخاصی مطرح گردیده باشد.

وی ادامه داد: طرح شکایت و احضار من در تاریخ دوم مرداد ماه ، یعنی حدوداً شش ماه پس از بیان آن مطالب، بسیار عجیب و غیر عادی است، که البته شاید به حجم بسیار بالای پرونده‌ها در محاکم و پلیس فتا، و عدم امکان رسیدگی سریع‌تر در روزهای کرونایی مرتبط باشد.

تدین با یادآوری اینکه مطمئناً رویکردی که پورابراهیمی با احضار ، بازداشت و دادگاهی کردن برخی چهره‌های رسانه‌ای و فعالان حوزه نقد و مطالبه‌گری استان در پیش گرفته، تصریح کرد: با رسالت نمایندگی در تناقض آشکار و نیازمند بازنگری جدی ازسوی وی میباشد.

تدین اظهار کرد: چرا که پیگیری و حتی پاسخگویی به نقدها و مطالبات عمومی نه تنها نمی‌بایست موجب برآشفتگی یا طرح شکایت یک نماینده علیه موکلین و صاحبان نقد و نظر گردد، بلکه باید پاسخگویی و رسیدگی به این نقدها وعلل آنها، با حساسیت و دقت بیشتری سر لوحه‌ی کار شخصی در قواره نمایندگی قرار گیرد.

مهدی تدین با بیان اینکه تا روز برگزاری جلسه دادگاه و اطلاع از محتوای موارد اتهامی نمی‌تواند اظهارنظر خاصی پیرامون پرونده و علل این احضار و دستگیری‌ها داشته داشته باشد تأکید کرد: بعنوان یک فرهنگی باسابقه و کسی که به سبب مسئولیت‌ها و سوابق اجرایی، با آگاهی و اطلاع کامل به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته‌ام، طرح مطالبه‌گری و نقد در چارچوب اصول و قوانین ومقررات نظام را حق قانونی خود دانسته ، قطعاً پس از این نیز مصمم‌تر و پیگیرانه‌تر در این جهت گام برخواهم برداشت.

کلکسیون احضارها و دستگیری‌های آقای نماینده (محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی)

پ ن:
بنظر می‌رسد ، اقداماتی نظیر احضار و دستگیری چهره‌های فعال در جامعه و رسانه‌ای ، بیش از آنکه با هدف حراست از حدود قوانین و مقررات صورت گرفته باشد، با هدف مهار موج انتقاداتی صورت می‌گیرد که «پورابراهیمی» بعنوان «ریاست کمیسیون اقتصادی مجلس» درصدد است ، به نوعی از گسترش هرچه بیشتر آنها جلوگیری بعمل آورد.

در روزهای آینده ، با برگزاری دادگاه‌های این چهره‌ها، و احتمالاً احضار تعداد دیگری از آنان ، شاید بتوان بهتر و بیشتر به روشن ساختن علل این موضوع در افکار عمومی استان پرداخت.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار