حال محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، رویاروی مردمی قرارگرفته که سوگند مدنظر قراردادن آزادی‌های آنان را بر زبان آورده، ومحکی جدی برای سنجش میزان اطلاع ، پایبندی و درک لازم نسبت به حقوق حقه‌ی موکلین خود را پیش رو دارد.
کد خبر: ۸۷۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 24 July 2020

به گزارش «تابناک»؛ در حاشیه ماجرای داغ شدن هشتگ: "نماینده_مردم_علیه _ مردم" آنچه در روزها و هفته‌های اخیر، و با تشکیل مجلس انقلابی، به میزان قابل توجهی حساسیت و نگاه تحلیلگر مردم و محافل اجتماعی، سیاسی و مذهبی را به خود معطوف داشته، میزان آشنایی و پایبندی نمایندگان ملت با وظایف و رسالت سنگینی است که بعنوان نماینده‌ی ملت در مجلسی با شعارها و رویکرد متفاوت برعهده دارند.

درک صحیح از حقوق موکلین، لازمه‌ی نمایندگی ملت

امری که به نظر می‌رسد از سوی انگشت شماری از نمایندگان نیازمند مرور وبازخوانی است. سلسله‌ی طولانی ، و زنجیره‌ی پر تعدادی از موکلین نماینده‌ای همچون «محمدرضا پورابراهیمی» با سابقه‌ی هشت ساله‌ی نمایندگی، که با ایراد اتهاماتی نه چندان قابل اعتنا، و در حقیقت به واسطه‌ی نقد و مطالبه‌گری ، از سوی وکیل و نماینده‌ی خود راهی مراکز انتظامی ، قضائی و بازداشتگاه گردیده‌اند، بیش از هر چیز نشانگر این امر می‌تواند باشد که نماینده‌ای با سوابق و شعارهای وی، باید بیش از هرچیز ، و شاید هرچند وقت یکبار ، به بازخوانی وظایف و رسالت سنگینی بپردازد که ضریب خطاهای اینچنینی را در نگاه‌ها، مواضع و اَعمال وی کاهش دهد.

امروز با اقدام شتابزده‌ی پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، هشتگ «نماینده_مردم_علیه_مردم» درحالی داغ و داغ‌تر ، شده؛ و تردید نسبت به درایت و هوشمندانگی اقدام وی در مواجهه با نقدها، مطالبات و حتی مخالفت‌های موکلین، درحالی وَجهِ موجه‌تری به خود گرفته، که شاید می‌توانست تنها با یک نگاه ساده به عناوین و جایگاهِ طرف‌های مواجهه ،قبح و نقصان این اقدام بروی و مشاوران وی عیان گردد.

اقدامی که با هر دلیل و هر توجیهِ به ظاهر موجهی، باز هم عدم تحمّل در برابر این ولی نعمتان ، موکلین صاحب نظر تلقی و بیش از هرچیز زیر سؤال رفتن درایت هوشمندی یک نماینده کارکشته در عمل به وظایف نمایندگی را سبب گردید.

به گونه‌ای که اگر نمایندگان بخاطر داشته باشند، در سوگندنامه‌ی نمایندگی اینگونه متعهد می‌شوند:

_در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم.

_ همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم،

_ از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تامین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم».

حال این نماینده ، رویاروی مردمی قرارگرفته که سوگند مدنظر قراردادن آزادی‌های آنان را بر زبان آورده، ومحکی جدی برای سنجش میزان اطلاع ، پایبندی و درک لازم نسبت به حقوق حقه‌ی موکلین خود را پیش رو دارد.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار