۱۱ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در نامه‌ای به درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کشور خواستار ورود این نهاد برای رسیدگی به پرونده‌های فساد در زیرمجموعه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران شدند.
کد خبر: ۸۸۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷ 06 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری دانشجو؛۱۱ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان کرمان در نامه‌ای به درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کشور خواستار ورود این نهاد برای رسیدگی به پرونده‌های فساد در زیرمجموعه‌های شرکت ملی صنایع مس ایران شدند.

نامه ۱۱ دفتر تشکل دانشجویی دانشگاه‌های کرمان به درویشیان / به پرونده‌های فساد در زیرمجموعه‌های شرکت صنایع مس رسیدگی کنید

متن نامه به شرح زیر است: 

جناب حجت الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور سلام علیکم؛ ملت ما به خصوص قشر دانشجو برای حفظ جمهوری اسلامی از گزند فتنه و همچنین دفاع از حقوق عامه ملت ایران با هیچکس تعارفی نداشته و ندارد. مادران و پدران ما، ده‌ها هزار شهید را هدیه بقای نظام جمهوری اسلامی نکردند تا امروز، برخی از مسئولین به دلیل رانت خواری و گماردن دوستان و خویشان و معتمدین خود در مناصب سیاسی و اقتصادی و شبکه سازی در شرکت‌های دولتی و اجرا نکردن سیاست‌های درست در جهت منافع ملی مردم، کشور را در شرایط تنگنا قرار دهند. فرزندان جوان و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، باری دیگر عزم خود را در حفظ انقلاب اسلامی و ساختن تمدن نوین اسلامی و دفاع از حقوق مردم سرافراز اعلام می‌کنند.

جناب آقای درویشیان استان کرمان به دلیل دارا بودن منابع وسیع صنعتی و معدنی همواره در معرض و تیررس شبکه‌های فساد بوده است. یکی از این منابع عظیم، شرکت ملی صنایع مس ایران می‌باشد که در ادوار مختلف مورد تعرض برخی نمایندگان و مسئولان بی تعهد قرار گرفته است. حق مردم کرمان است که باید بدانند سهم مس در پیشرفت و آبادانی استان کرمان چه بوده است. یا اگر این نقش از طرف مجموعه مس به درستی ایفا نشده، چه کسی مقصر است؟ امروز که کشور با شدیدترین تحریم‌های ظالمانه و فشار‌های خارجی روبه رو است، عده‌ای از مسئولان به جای اینکه تمام هم و غم خود را کارآمدی و بهبود سیستم‌های مدیریتی مجموعه‌های اقتصادی بگذارند، بیشترین فشار را برای تزریق نیرو‌های غیرمتخصص و غیرکارآمد به این‌مجموعه‌ها دارند؛ یقینا فشار خارجی و فشار‌های شبکه‌های فساد داخلی دو لبه یک قیچی هستند که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب بایستی با هر دو بدون مماشات برخورد کرد.

آیا رواست که مجموعه مس با حجم بالای گردش مالی در شرکت‌های زیرمجموعه، بیشترین ریخت و پاش و کمترین کارآمدی را داشته باشد؟

اخیرا تشکل‌های امضاء کننده این نامه به اسنادی از سوی بازنشستگان مومن و متعهد مس دست پیدا کرده اند که نشان می‌دهد در دو شرکت ساختمانی و راهسازی کرمانیان و شرکت ملی پسته ایرانیان از زیر مجموعه‌های موسسه صندوق بازنشستگی مس شائبه‌های بسیاری وجود دارد که متاسفانه تا کنون به دلیل همین دخالت‌ها و اعمال فشار‌ها از سوی افرادی خاص به نتیجه نرسیده است؛ پیش از این مکاتباتی با دادستانی استان کرمان و کمیسیون اصل ۹۰ نیز صورت گرفته است و نتایج مطلوبی حاصل گردیده و شرایط به گونه‌ای است که نیازمند ورود جنابعالی به این پرونده می‌باشد لذا از آن مقام محترم نیز خواهشمند است در اسرع وقت نسبت به بررسی تخلفات صورت گرفته در این دو شرکت دستورات لازم را مبذول فرمایید. در ضمن به پیوست مدارک و اسناد تخلفات خدمتتان تقدیم می‌گردد.
والعاقبه للمتقین

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ولیعصر رفسنجان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمان
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی سیرجان
انجمن اسلامی دانشگاه شهید باهنر کرمان
انجمن اسلامی مستقل دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کرمان

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان
بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد بافت
جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان
جنبش عدالتخواه دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار