حکایت منتظر ماندن ما برای رفتن کرونا مثل منتظر ماندن در قطب شمال برای تمام شدن برف و یخ است. مردم قطب شمال با حضور دمای چندین درجه زیر صفر ، برف و یخبندان به زندگی با آن شرایط عادت کرده و تطابق یافته‌اند ، ما هم باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و زندگی مان را با آن تطابق دهیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹ 07 August 2020

«تابناک»، حسن عباسی؛ کرونا کم کم دارد عضوی از خانواده و زندگی ما می‌شود. داریم کم کم به هم عادت می کنیم. مثل ازدواج‌های سنتی که عاشق هم نیستند ولی با هم کنار می‌آیند و با هم می‌سازند.

فکر کنم اگر کرونا برود دلمان برایش تنگ شود. راستش را بخواهید با مدیریت جهان شمول بحران کرونا از بهمن ماه تاکنون و تشکیل ستاد ملی مبارزه با کرونا و مصوبات آن ، خصوصاً رئیس جمهور «تدبیر و امید» که کلید هیچ ، حل المسائل همه‌ی مشکلات را در دست دارد، کرونا چنان در ایران عزیز ریشه دوانده که با لباس سفید آمده با لباس سیاه که هیچ با لباس سفید هم قصد رفتن ندارد.

ما و کرونا به کجا می‌رسیم

کرونا آمده تا نرود؛ تازه از ما خوشش آمده

هر جای دنیا رفت مورد بی‌مهری قرار گرفت و از او فرار کردند جز مردم مهمان نواز خودمان که با آغوش باز پذیرفتندش و مسئولینی که با هواپیمای فِرست کلاس منتشرش کردند و کاندیداهای مجلسی که در بهمن ماه سنگ تمام گذاشتند تا کرونا در میتینگها ، شام و نهار دادنهایشان به هر شهر و روستایی سرک بکشد.

حکایت منتظر ماندن ما برای رفتن کرونا مثل منتظر ماندن در قطب شمال برای تمام شدن برف و یخ است. مردم قطب شمال با حضور دمای چندین درجه زیر صفر ، برف و یخبندان به زندگی با آن شرایط عادت کرده و تطابق یافته‌اند ، ما هم باید به زندگی با کرونا عادت کنیم و زندگی مان را با آن تطابق دهیم.

باید رفتارهایمان را کرونائی کنیم

باید یاد بگیریم در حضور کرونا بدون تجمّع ، شادی و عزاداری کنیم. باید فواصل اجتماعی را رعایت و کماکان بهداشت فردی شامل ماسک زدن و دست‌کش ، دست کردن را نصب العین خود قرار دهیم.

کرونا آمد تا فقط فقیرها و بی‌چیزها زجر نکشند

کرونا همه را درگیر کرد. پولدارها هم به مرحمت کرونا ترسیدند از ولو شدن در کافه‌ ، رستورانها و از سفرهای غیرضروری پرهیز کردند.
کرونا سفرهای خارجی گردن کلفتها و یقه سفیدها و آقازاده‌ها را هم کنسل کرد. ویلاهای شمال خالی ماندند و بلا استفاده..
کرونا نشان داد که به جای ساخت هتل و ویلا باید روی بیمارستان و تخت «آی سی یو» سرمایه‌گذاری کرد.
کرونا فقیرها را فقیرتر و تحت لوای مدیریت «تدبیر و امید» تعداد کارتن خوابها و زباله گردها را چند برابر کرد.

روزی بیایید که همدیگر را بخوریم

پولدارها هم می‌ترسند دیگر لباس گران قیمت به تن کنند و سوار ماشینهای میلیاردی‌اشان شوند. پزشکان گردن کلفت با درآمدهای میلیاردی ماشینهای بنز و پورش خود را در پارکینگها پوشانده و با پراید رفت و آمد می‌کنند.

پولدارها لباس معمولی به تن می‌کنند و بیشتر شبیه دوره گردها و زباله گردها هستند. انشاالله تا سال ۱۴۰۰ کارمان به جایی می‌رسد که مثل مردم محاصره شده در لنینگراد در جنگ جهانی دوم همدیگر را بخوریم.

سپاس از «دولت تدبیر و امید» و کرونا که دست در دست هم ما را عروس کردند و به خانه‌ی بخت فرستادند. انصاف را رعایت کرده و باید بگوئیم می‌توانیم با کرونا کنار بیائیم و بسازیم ولی با این مسئولین اجرایی بی‌کفایت و اختلاسگر دیگر نمی‌توان سر کرد.

کاش «ویروس کرونا» ، رئیس جمهور بعدی‌ ما باشد لااقل همه را به یک چوب می‌راند و هوای دور و بری هایش را بیشتر ندارد. کرونا دوستت داریم نرو حداقل مدتی بمان تا فاصله‌ی فقیر و پولدار بیشتر از این نشود.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار