به جنابعالی یادآور شوم طرح شکایت و باالنتیجه دادگاهی نمودن یک معلم بازنشسته چون بنده ، که موکل جنابعالی محسوب می‌گردد به دلایلی که پیش‌بینی می‌شود، علاوه بر هتک منزلت حرمت و خدمات ۳۴ ساله‌ی یک فرهنگی، قطع ویقین (باتوجه به سابقه‌ی امر ، شکایات ، بازداشت و احضارهای پرتعداد منتقدان رویکرد جنابعالی ، هم‌فکران وهمکاران تان) هجمه‌ای بی‌سابقه بر ساخت نقد ، مطالبه و مطالبه‌گری تلقی می‌گردد.
کد خبر: ۸۸۶۸۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۴ 12 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ نامه سرگشاده «مهدی تدین» فعال سیاسی به «محمدرضا پورابراهیمی» به شرح ذیل است؛

جناب آقای دکتر پورابراهیمی نماینده محترم مردم کرمان وراور در مجلس شورای اسلامی
باسلام و دعای خیر
اگرچه اینجانب به واسطه‌ی سوابق متوسط اجرایی و دانش الکن مطالبه‌گری ، اولویتِ قرار گرفتن بر جایگاه مطالبه‌گر را داشته و دارم ؛ لیکن از شدت نامطالبه‌گری و مطالبه‌ناپذیری که این استان زرخیز را به چنین روز و روزگاری انداخته ، همیشه مطالبه‌گران این دیار از بی‌مهری مطالبه‌جویان بیشتر نقره داغ شده‌اند تا مطالبه ستیزان ؛ ترجیح می‌دهم بدون آنکه خود را مطالبه‌گر بدانم، به جنابعالی یادآور شوم طرح شکایت و باالنتیجه دادگاهی نمودن یک معلم بازنشسته چون بنده ، که موکل جنابعالی محسوب می‌گردد به دلایلی که پیش‌بینی می‌شود، علاوه بر هتک منزلت حرمت و خدمات ۳۴ ساله‌ی یک فرهنگی، قطع ویقین (باتوجه به سابقه‌ی امر ، شکایات ، بازداشت و احضارهای پرتعداد منتقدان رویکرد جنابعالی ، هم‌فکران وهمکاران تان) هجمه‌ای بی‌سابقه برساخت نقد ، مطالبه و مطالبه‌گری تلقی می‌گردد.

نامه سرگشاده مهدی تدین به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

در این زمینه تنها تکلیف بنده بسنده به تذکراتی برادرانه ، خیرخواهانه از جنس معلمی و موکلی به حضور شما نماینده‌ی گرامی این دیار است.

برادرعزیز
از آنچه درحق بنده وجمع قابل توجهی از منتقدین روا داشتید نه بوی نمایندگی دلسوزانه ملت که بوی نا خوش سرایت تاجگردونیست به استان ما و ظهور تاجگردون دوم به مشام می‌رسد. خواهش اول حقیر به‌ عنوان یکی از موکلین و دوستداران شما این است که در این زمینه خیلی ، خیلی بیش از هرچیز دیگری احتیاط و مراقبه فرمائید.

به ویژه با منتقدین ، مخالفان ، مطالبه‌گران مهربانتر بوده و حتی اگر در سخن رفتارشان غرض یا نیت ناشایستی یافتید آنان را بیشتر قدر بدانید چرا که حداقل شخص شما باید دریافته باشید که لحظه شکل گیری تاجگردون اول ، دقیقاً روز پاسخِ "به توچه"ی این آقای مثلاً نماینده ، خطاب به موکلِ پرسشگرِ (و قطعاً منتقدِ)خود بود.

به همین سبب تجربه‌ی سالیان عمر وخدمت حقیر که هر دو به اندازه‌ای بوده که انتظار چنین بی توجهی و اهانتی اینچنین را از شما نداشته باشم ، گواهی می‌دهد روز شکل‌گیری تاج گردون ۲ در شهر ما روزی بود که از اولین مطالبه‌گر که جوانی تند و تیز ، سخت گیر بود به جای پاسخگویی در برابر سؤالات و نقدهای پر تعدادی که پیرامون اقدامات شما و اطرافیان ، اقوام شما مطرح بود یک بازداشتیِ نشان‌دار ساخته و دور شهر جار زده شد.

تاجگردونیست (به تعبیر همکاران شما) وقتی در رفتار و اقدامات جنابعالی برجسته و حتی نهادینه شد که به بهانه‌ی مقابله با جریان تخریب؛ صف شکایتی‌ها و احضاری‌هایی را در مراجع قضایی به خط فرمودید که حتی یکبار در برابر آنان حاضر به پاسخگویی شفاف نشدید ، شکایت و احضار را بر هم کلامی توضیح شفاف سازی ترجیح دادید. آنهم درچه مقامی ؟

نامه سرگشاده مهدی تدین به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

از شما گله‌مندم، اما نه به واسطه‌ی بی‌احترامی به خود به‌عنوان یک موکل یا به عنوان یک فرهنگی، یک مرارت بُرده‌ی حوزه تعلیم و تربیت، بلکه حداقل یک بازنشسته یا دوست و همشهری که (حداقل به لحاظ سنی) بزرگتر از شخص شماست و مطمئناً سوابق شفاف عاری از جرم اتهامش را (که حتی سخت گیرانه ترین بازرسی ، سازمان بازرسی کل کشور دراستان به سال90 صحه بر سلامت‌ش نهاد) نیز خوب می‌دانید .

بنده گله‌مندی‌ام بواسطه‌ی این است که بی‌توجه به هزینه‌ای که هر دقیقه اشتغال امثال جنابعالی و دیگر نمایندگان گرانقدر بر مسند نمایندگی برای کشور در برداشته و میبایست لحظه ، لحظه‌ی روزها ، ساعات و دقایق پرخرج این روزهای شما برای بیت المال مردم و رسیدگی به اقتصاد کشور ، استان صرف می‌شد. به جنگ ، کشمکش با منتقدینی چون بنده که یقین دارم نقدهایمان به جنابعالی، بسیار برای این مردم و حتی برای کمک به خیر و صلاح خود شما سازنده‌تر و راهگشاتر است تا سخنان نه چندان مفید به فایده‌ی برخی همکاران شما در این روزهای وخامت اقتصاد کشور و زندگی سخت مردم..

امروز نگرانی مهم شما ریاست کمیسیون اقتصادی و با آن هزینه‌ای که گفته شد، کشور صرف شما و هر یک از نمایندگان می‌نماید باید فلان جملاتی باشد که چه کسی با چه منظوری در کدام شبکه اجتماعیِ یا گروه یا سایت مجازی خطاب به شما گفته و به شما بد گفته شده ،یا بر خورده ؟

برادر عزیز

تاجگردون ۲ نه فقط در بستر خدای نکرده رانت ، تخلفات ، انتصابات ، حرام‌خوری‌های گسترده‌ی فامیلی ؛ و نه فقط دربستر بی‌توجهی، بی‌حرمتی، عدم پاسخگویی به مطالبه گری ها ، نقدهای مردمی؛ بلکه در بستر بی‌توجهی به حساسیت نقشها و وظایف حساس ، اولویت‌های حیطه‌ای نمایندگی و هزینه‌ی سنگینی شکل می‌گیرد که از سفره‌های خالی ملت صرف امور نمایندگی شده و ازسوی نماینده‌ای چون شما متأسفانه ، متأسفانه صرف سرکوب نقدهای همان مردم از طریق شکایت و احضار به دادگاه ، بازداشتگاه وغیره وذلک گردید.

تاجگردون ۲ آنجایی شکل می‌گیرد که افتخار عظیم حضور در جبهه‌های ایثار ، مجاهدت و شهادت طلبی خدای ناکرده درعرصه‌ی بی‌ارزش رقابت‌های انتخاباتی دستمایه‌ی هر محملی و هرمحفلی قرار گرفت.

عنایت بفرمائید آنقدر که جنابعالی و برخی دوستانتان سوابق حضور شما در جبهه را (که البته قابل احترام واجد حرمتی بی‌اندازه میباشد) متأسفانه در محافل و استندآپهای انتخاباتی به رخ حریف کشیده و مدام به ذکر آن توسل جستید، آیا نور ابدی قلب و دیده‌ی ما کرمانی‌ها سیدالشهدای دفاع ومقاومت حاج قاسم شهید از چهل سال مجاهدت و جستجوی بیابان به بیابان برای شهادت ، جبهه و جنگ اینهمه سخن بر زبان رانده‌اند؟ اصلاً حاضر می‌شدند واجازه می‌دادند کسی در حد یک قدردانی ساده رشادت‌هایشان را بر زبان بیاورد؟

برادرعزیز
از شما بعنوان یک همشهری، یک موکل و یک معلم ساده بابت رفت و آمدهایی که پس از یک عمر زندگی آبرومندانه در کریدورهای دادسرا نصیبم فرمودید بسیار دلگیرم اما گلایه‌ای ندارم.

بنده را بجز تمنا به پرهیز از رویه‌ی ناصوابی که برگزیده و یقیناً فرصت خدمت را از جنابعالی سلب و همه‌ی این موقعیتها را به حاشیه‌ی جدال بی‌تأثیر و بی‌معنابارقبا درخواهد غلتاند، عرض و خواسته دیگری هم نداشته و نخواهم داشت.

بلکه تنها وتنها استدعا دارم، برای خدا و برای حرمت گذاری به خون همرزمان شهیدتان، به حرمت وقت ، بودجه و فرصت خدمتگزاری که حق این مردم است ، خدا از چند صباحی فقط من باب امتحان در اختیارتان قرارداده، انتقادپذیر ، بلکه منتقدپذیر شوید؛ خود شما اخلاق محوری را بر رویه‌ی ناشایست کنونی که دون شان نمایندگی جنابعالی و موجب وهن و منکوب حرمت و کرامت‌موکلین شماست، ارجحیت ببخشید.

ومن الله التوفیق
مهدی تدین

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار