مشاهدات و پیشنهادات طرح‌های آب و خاک شهرستان اوز؛
ارزیابی بیشتر وضعیت مناطق کوهستانی و نیز موقعیت قنات، در صورت اجرای اصولی قنات می‌توان آبدهی آنرا تا پنجاه لیتر در ثانیه تضمین نمود.
کد خبر: ۸۸۷۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸ 15 August 2020

«تابناک»، حسن اشرف گنجویی و حسن عباسی؛ قنات میرالیاس با مختصات جغرافیایی 77,28,48 و 30,80,181 و ارتفاع مظهر آن از سطح دریا 880 متر است. تمامی کوره قنات در دل کوهستان و به عبارتی ، قنات کوهی است که قرن‌ها قبل با امکانات و ابزارهای محدود قلم و چکش احداث گردیده است.

به‌تدریج و در اثر گذشت زمان در طول کوره قنات ریزش‌هایی انجام گرفته و مسیر کوره قنات را بکلی مسدود و راه جاری شدن و انتقال آب هم بسته و آب‌دهی در مظهر قنات به حداقل ممکن رسیده است.

کوره قنات بصورتی طراحی و اجرا شده است که زه آب‌های منطقه کوهستانی را جمع آوری و به سمت مظهر هدایت می‌نماید. بررسی‌های کارشناسی انجام شده از منطقه کوهستانی که قنات در آن درآمده نشان می‌دهد ، که قنات مطروحه بائر نگردیده و تنها بعلت مسدود شدن مسیر کوره قنات آبدهی آن کاهش پیدا کرده است.

بدیهی است که رفع موانع مسیر کوره قنات و احداث دستک‌های جانبی با رعایت کلیه نکات ایمنی که (مقنیان باتجربه آگاه و قادر به اجرای اصولی کار) می‌تواند که قنات مزبور را احیاء و مرمت نماید. ارزیابی بیشتر وضعیت مناطق کوهستانی و نیز موقعیت قنات، در صورت اجرای اصولی قنات می‌توان آبدهی آنرا تا پنجاه لیتر در ثانیه تضمین نمود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید 09128509127

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار