کد خبر: ۸۹۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 28 August 2020

به گزارش «تابناک»؛ زمانی‌که قاضی دادگاه «روح الله زم» قاضی صلواتی شد ، بسیاری از تحلیلگران اعلام کردند، یعنی اشد مجازات و قرار بود جلسات را علنی برگزار کنند اما همه رسانه‌ها اجازه ورود پیدا نکردند به این جلسات که در این رابطه کاربران فضای مجازی معتقد بودند گزینش رسانه‌ها در ارتباط با جلسات علنی دادگاه از این بابت بود که در کشور به نوعی غالب مسئولان متهم هستند قطعاً زم حرف‌هایی برای گفتن دارد که درز کردن آنها منافع بسیاری را به خطر می‌اندازد، اما امروز در کشور بینش سیاسی مردم از دولت پیشی گرفته و لازمه کسب اعتماد مردم نیاز به تضمین اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دارند نه با انجام مدل کارهایی که رسانه ملی توسط کارگرانش در خبر 20:30 و سایر بخشها انجام می‌دهد که نتیجه معکوس دارد و بیشتر به نظام و اعتماد عمومی ضربه می‌زند ، رسانه ملی تصور می کند مردم همان مردم 20 سال قبل هستند امروز مردم در بینش سیاسی از دولت و حاکمیت پیشی گرفتند و می‌توانند در فضای مجازی بدون دخالت هر رسانه‌ای همه مسئولان را ضمن نقد به مناظره هم دعوت کنند.

اما شاید یکی از مؤثرترین اقدامات حال حاضر در دست قوه قضائیه باشد ، آنهم با برگزاری دادگاه علنی افرادی همانند؛ اکبر طبری و روح الله زم و همچنین دیگر یقه سفیدان و مدیران فاسد با پخش زنده دادگاه آنها و فراهم کردن فضایی برای ورود آزاد خبرنگاران برای تهیه گزارش ، اعتماد عمومی را باز گرداند.

نکته جالب دادگاه روح الله زم بنام علنی بود، که در آن فقط خبرنگاران تازه کاری مثل خبرگزاری میزان حق پوشش خبری داشتند، خب چرا اجازه ورود به دیگر رسانه‌ها داده نمی‌شود؟ که با این احوال بیم سانسور خبر منتشر شده تقویت می‌گردد به هرحال فردی که به ایران و کشور و مردم با همکاری مسئولان خیانت کرده اما مردم حق ندارند شاهد دادگاه او باشند؟! احتمالاً قرار است که اسم کسی را بیاورند که بد بشود؟ نه رضوانی خبرنگار مستقل و حرفه‌ای است که بشود سوالاتش را ارزیابی کرد و نه روح‌الله زم در شرایط مصاحبه آزاد و مستقل قرار دارد که جا دارد شرایطی فراهم گردد تا خبرنگاران بتوانند گزارش تهیه کنند.


انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار