محور پورابراهیمی – جهانگیری با تعیین نرخ بی منطق دلار 4200 تومانی برای واردات باعث بر باد رفتن 5 میلیارد دلار از ذخایر ارزی کشور شدند که نمونه همه فهم آن در سفر رایگان به ترکیه و تایلند خود را نشان داده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۳ 02 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از تحریریه؛ تعیین نرخ 4200 تومان برای هر دلار آمریکا از طرف دولت با اعمال نفوذ اسحاق جهانگیری و در مجلس با صحنه‌گردانی محمدرضا پورابراهیمی باعث ایجاد رانت عظیمی در بازار شد و کلکسیونی از سواستفاده‌ها و فسادها را از خود بر جای گذاشت. دریافت دلار 4200 تومانی برای واردات و فروش کالاهای وارد شده با قیمت بازار آزاد 30 هزار میلیارد تومان سود بادآورده را نصیب وارداتچی‌هایی کرد که اثر نهایی فعالیت آنها ضربه زدن به تولید داخل است.

مسببین ارز 4200 همچنان برای اقتصاد کشور نسخه می‌پیچند

فروردین ماه سال 1397 که دلار 4200 تومانی اختراع شد محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه با رئیس کل بانک مرکزی توضیحاتی درباره سیاست ارز تک نرخی ارائه داد و گفت: قرار نیست در طول سال دلار 4200 تومانی ثابت بماند و قطعاً دچار تغییرات 5-6 درصدی خواهد شد.

یعنی از دید محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که در تمام رسانه‌ها حضور پررنگ دارد، اگر به دلار 4200 تومانی کنونی 350 تومان معادل 6 درصد مورد اشاره اضافه کنیم بازار به تعادل رسیده و مشکل رانت حل می‌شود. به زبان ساده تر 4550 تومان نرخ نهایی و بهینه در بازار ارز بدون حاشیه رانت است.

یعنی کلکسیون رانت هایی مانند:

سفر رایگان به تایلند، ترکیه و … با خالی کردن منابع ارزی کشور
واردات کالاهای لوکس از محل منابع ارزی کشور
واردات خودروهای لوکس با ارز دولتی و فروش در بازار با نرخ آزاد
حاشیه رانت میلیاردها تومانی در بازار گوشی همراه
و ….

مسببین ارز 4200 همچنان برای اقتصاد کشور نسخه می‌پیچند
تنها با افزایش 350 تومانی در قیمت دلار؛ چنانچه پورابراهیمی به صراحت اعلام کرده است؛ حل خواهد شود. ردیف کردن این چند عدد و مقایسه آن با واقعیات بازار ارز به خوبی میزان تسلط رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس را در مباحث اقتصادی نشان می دهد.
با این سوابق روشن رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس که تحصیلاتش هم مدیریت است نه اقتصاد سکوت این دو بزرگوار یعنی جهانگیری و پورابراهیمی و عدم ارائه راهکار شرایط را برای رانت خواران سخت و برای مردم بهتر می کند
ما را به خیر شما امیدی نیست شر مرسانید

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
استاد دانشگاه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۲
این قصور و تقصیرها با مورد مؤاخذه و محاکمه قرار گیرد ضربه زیادی به مردم زد
نکویی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۳
فقط عزل و محاکمه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار