رئیس بنیاد نخبگان استان همدان تصریح کرد: این جایزه به صورت سالانه بوده و در سال‌های ابتدایی به صورت استانی و در سال‌های آتی به صورت ملی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۱۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۳ 18 November 2020
به گزارش فارس حمید بلالی در همدان از اعطای جایزه پرفسور یحیی دولتی خبر داد و اظهار کرد: این جایزه با هدف تکریم و الگوسازی مفاخر علمی و هدایت مستعدان برتر به مسیر نخبگانی است که از سال ۱۴۰۰ با همکاری بنیاد نخبگان استان همدان و دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه پزشکی اعطا می‌شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت و اهمیت تکریم و بزرگداشت فرهیختگان و نخبگان علم و فناوری کشور گفت: برگزاری و اعطای جوایز علمی در بین علاقمندان به ویژه دانشجویان و اساتید دانشگاهی علاوه بر ایجاد محیط سالم رقابتی، می‌تواند باعث افزایش انگیزه، امید و تقویت روحیه علم اندوزی در جامعه شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان همدان تصریح کرد: این جایزه به صورت سالانه بوده و در سال‌های ابتدایی به صورت استانی و در سال‌های آتی به صورت ملی برگزار خواهد شد.

وی به جامعه هدف این جایزه اشاره کرد و گفت: اهدای این جایزه شامل دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع دکتری حرفه‌ای رشته پزشکی و تخصصی بالینی دانشگاه‌های استان و دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته پزشکی و تخصصی بالینی اهل استان همدان در سایر دانشگاه‌های معتبر کشور است.

بلالی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی این جایزه در بنیاد نخبگان استان همدان مستقر بوده است خاطرنشان کرد: همه فرآیند فراخوان جایزه در هر سال توسط شورای علمی و سیاستگذاری جایزه تعیین و اجرا خواهد شد.

به گزارش فارس؛ پروفسور یحیی دولتی پزشک حاذق و شخصیت برجسته علمی، چهره تکریم شده بنیاد ملی نخبگان، عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی، استاد دانشگاه و بنیانگذار مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام کشور، متولد شهر فامنین و از افتخارات ملی و بین‌المللی است.

از افتخارات دیگر پروفسور دولتی می‌توان به ریاست مرکز آموزش و پژوهش بیماری‌های پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران، استاد مهمان گروه پوست دانشگاه Wayne Stat دترویت ایالات متحده امریکا، استاد مهمان دانشگاه بریتیش کلمبیا ونکوور کانادا، استاد افتخاری دانشگاه Franche-Comté آکادمی بزانسون فرانسه، رئیس انجمن متخصصین پوست ایران، رئیس بیمارستان شهید چمران (۱۳۵۹-۱۳۶۲)، رئیس آزمایشگاه تحقیقاتی سازمان جذام ایران (۱۳۶۰-۱۳۷۰)، رئیس کمیته ملی اخلاق در پژوهش پزشکی ایران (۱۳۷۱-۱۳۷۴)، رئیس کمیته ملی تحقیقات لیشمانیوز ایران (۱۳۷۱-۱۳۷۵)، عضو بخش سیاست‌گذاری لیشمانیوز سازمان جهانی بهداشت/تحقیقات بیماری‌های گرمسیری، عضو کارگروه قسمت جذام سازمان جهانی بهداشت/تحقیقات بیماری‌های گرمسیری، رئیس انجمن متخصصین پوست ایران (۱۳۷۴-۱۳۸۷و ۱۳۹۱-تاکنون)، نایب رئیس انجمن بین‌المللی پوست (۱۳۸۶-۱۳۸۸)، عضو هیات مدیره انجمن بین‌المللی پوست (۱۳۸۸-تاکنون) اشاره کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار