هفتم آذر سال ۱۳۹۹، روزی اندوهناک برای مردم ایران بود؛ غروب جمعه‌ای که در آن دکتر محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی با یک حمله تروریستی به شهادت رسید تا بار دیگر ماهیت شوم رژیم صهونیستی برای جهانیان آشکار شود.
کد خبر: ۹۱۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 28 November 2020

هفتم آذر سال ۱۳۹۹، روزی اندوهناک برای مردم ایران بود؛ غروب جمعه‌ای که در آن دکتر محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای و دفاعی با یک حمله تروریستی به شهادت رسید تا بار دیگر ماهیت شوم رژیم صهونیستی برای جهانیان آشکار شود.

به گزارش تابناک سمنان دکتر محسن فخری‎زاده، رییس «سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع» روز گذشته در منطقه آبسرد شهرستان دماوند، هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و دقایقی پس از انتقال پیکر مجروحش با بالگرد نیرو‌های امدادی به بیمارستان، به شهادت رسید؛ آن هم درست در سالگرد ترور مجید شهریاری دانشمند هسته‎ای ایران.

رهبر انقلاب اسلامی در پیامی از شهید فخری زاده به عنوان دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور نام بردند و تاکید کردند که عاملان ترور شهید را مجازات کنید و تلاش‌های علمی او را ادامه دهید. در پیام تسلیت مقام معظم رهبری آمده است: «دانشمند برجسته و ممتاز هسته‌ای و دفاعی کشور، جناب آقای محسن فخری‌زاده به دست مزدوران جنایتکار و شقاوت‌پیشه به شهادت رسید. این عنصر علمی کم‌نظیر، جان عزیز و گرانبها را به خاطر تلاش‌های علمی بزرگ و ماندگار خود، در راه خدا مبذول داشت و مقام والای شهادت، پاداش الهی اوست.

دو موضوع مهم را همه دست‌اندرکاران باید بجِدّ در دستور کار قرار دهند؛ نخست پیگیری این جنایت و مجازات قطعی عاملان و آمران آن و دیگر پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت. اینجانب به خاندان مکرم او و به جامعه علمی کشور و به همکاران و شاگردان او در بخش‌های گوناگون، شهادت او را تبریک و فقدان او را تسلیت می‌گویم و علو درجات او را از خداوند مسألت می‌کنم.»

ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان با موج واکنش‌های داخلی و خارجی مواجه شد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این قاعده مستثی نبودند. محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در اولین واکنش در صفحه توییتر خود آیه ۲۲۷ سوره شعرا و ۲۲ سوره سجده درباره انتقام را نوشت و سپس در پیام تسلیتی تاکید کرد: «این گونه اقدامات ناجوانمردانه و خارج از چارچوب‌های انسانی و معیار‌های بین‌المللی هیچ حاصلی نخواهد داشت و صنایع ما در تمامی حوزه‌های نظامی، هسته‌ای، موشکی و ... با سرعتی بیشتر از گذشته پیش خواهد رفت. لازم است نهاد‌های امنیتی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی، دستگیری و اشد مجازات عوامل این حادثه تروریستی اقدامات لازم را به انجام رسانند. امروز راه مماشات بسته است و انتقام گرفتن از آمران و عاملان این جنایات‌ بزرگ است که هزینۀ سنگین و غیرقابل بازگشت این ترور‌ها را برای آن‌ها مشخص خواهد کرد.»

حسین امیرعبداللهیان، دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل نیز ترور دانشمند ایرانی را نشانگر تلاش محور آمریکایی - صهیونیستی برای تداوم ضربه زدن به پیشرفت علم و فناوری در جمهوری اسلامی ایران دانست و یادآور شد که اعتماد به دشمن، خوش باوری است؛ موضوعی که امیر حسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس نیز به گونه‌ای دیگر بیان کرد و گفت: «اینگونه اقدامات مذبوحانه و وقیحانه تروریستی نه تنها اراده ملت بزرگ ایران را ضعیف‌تر نمی‌کند بلکه اراده و تصمیم مردم و مسئولان را برای ادامه راه خود محکم‌تر خواهد کرد و قدم‌ها استوارتر می‌شود.» او از وزارت خارجه خواست که پیگیری‌های حقوقی در سطح بین المللی را با سرعت و قاطعیت انجام داده و گزارش آن را به مجلس ارائه کند.

علی نیکزاد نایب رئیس دوم مجلس نیز ابزار امیدواری کرد راه پرافتخار شهید فخری‌زاده و دیگر شهدای علمی با صلابت ادامه یابد؛ مهرداد بذرپاش رئیس دیوان محاسبات کل کشور نیز اظهار کرد: «یکی از دوستان شهید محسن فخری زاده که خود در لیست ترور است، از نخبگی وی و تدارک سنگین تیم ترور گفت. علاوه بر تخصص دفاعی و هسته‌ای، در ساخت کیت تشخیص و پیشبرد واکسن ایرانی کرونا هم نقش مهمی داشت. مرگ دانشمندان ایرانی امثال آقا محسن عزیز در بستر حیف است. پیشرفت هسته‌ای پاسخی به این ترورهاست.»

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس از کمیسیون امنیت ملی خواست که موضوع ترور دانشمند هسته‌ای را در دستور قرار داده و مصاحبه سوال برانگیز سخنگوی سازمان انرژی اتمی را بررسی و به نمایندگان ملت گزارش نماید.

منظور از مصاحبه سوال برانگیز صحبت‌های بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی است که ساعاتی بعد از ترور گفته بود: «کلیه دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در سلامت کامل به سر می‌برند و برای هیچ کدام آن‌ها حادثه‌ای پیش نیامده است.»

تعدادی از نمایندگان نیز با انتقاد از رویکرد دولت در مقابل رییس جمهور منتخب آمریکا و صحبت‌هایی درباره مذاکره به ترور شهید فخری زاده واکنش نشان دادند. علیرضا سلیمی عضو هیات رییسه مجلس در این باره گفت: «شیک پوش‌های پشت میز مذاکره همان تروریست قاتل دانشمندان هسته‌ای و سردار شهید ما هستند. آیا می‌دانید نام شهید فخری زاده توسط بازرسان جاسوس سازمان انرژی اتمی به موساد داده شد؟! چرا باید با قاتلان و خبرچینان آنان مماشات کرد؟»

علی اصغر عنابستانی، نماینده سبزوار خطاب به رییس جمهوری گفت: «جناب روحانی! وقتی هنوز یک سال از ترور قهرمان ملی ما نگذشته، ذلیلانه پیغام آمادگی برای مذاکره مجدد می‌فرستید، نتیجه اش این می‌شود که دشمن ترور را موثر بداند و بر تکرار آن پافشاری کند. چراغ سبز این ترور هم از داخل داده شد؛ تا کی باید خط نفوذ جاخوش کرده در مناصب قربانی بگیرد؟»

جواد کریمی قدوسی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در واکنش مشابهی یادآور شد: «جناب روحانی در زمان ریاست شما بر قوه مجریه و با اصرار دشمن و تاکید شخص جنابعالی، دانشمند هسته‌ای کشورمان دکتر محسن فخری زاده با آمانو ملاقات داده شد. قطعا روزی باید در محکمه عدالت پاسخگو باشید که اینچنین راحت سرمایه‌های کشور را در دسترس جاسوسان و قاتلان موساد قرار دادید.» ابراهیم رضایی، دیگر عضو این کمیسیون گفت: «وقتی T۴ را زدند، ۱۱ پایگاهشان را زدیم. صهیونیست‌ها استراتژی ما را می‌دانند: هوشمندانه بموقع و سهمگین. ترور شهید فخری زاده اولین دستاورد رأی آوردن بایدن است. آخرین دانشمند هسته‌ای در دوره اوباما ترور شده بود.»

واکنش علیرضا زاکانی، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس این بود: «شهید فخری زاده، فخر ایران اسلامی به آرزویش رسید. خوشا به حال ایشان و یارانش که به لقاءالله رسیدند و کسانی که در انتظار دیدار رب کریمند. ‏بدا به حال مزدوران صهیونیست و تروریست‌های دولتی که در آتش غضب الهی می‌سوزند و در انتظار انتقام سخت و عذاب خداوند عزیزند.»

قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در صفحات شخصی خود در فضای مجازی و یا با ارسال پیام‌های جداگانه‌ای ضمن تسلیت برای این اتفاق ناگوار تاکید کردند که پاسخ قاطع و کوبنده‌ای به این اقدام تروریستی داده خواهد شد.

مجتبی ذوالنوری، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز از جلسه فوق العاده این کمیسیون برای بررسی ابعاد ترور شهید فخری زاده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که در این جلسه با تصمیم‌هایی بتوان هر چه سریع‌تر انتقام سخت محقق شده و سیلی محکم بر صورت رژیم صهیونیستی نواخته شود.

با توجه به اینکه مجلس فردا (۹ آذر) جلسه علنی خواهد داشت، باید منتظر اقدام انقلابی و قاطع نمایندگان دوره یازدهم در واکنش به ترور شهید فخری زاده بود.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تابناک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار