دانشگاه سمنان به عنوان نماینده ایران در زمینه توسعه تحقیقات و آموزش علوم زیستی در شبکه دانشگاهی یونسکو عضو شد.
کد خبر: ۹۲۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۴ 25 December 2020

به گزارش تابناک سمنان این عضویت با انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه سمنان با شبکه یونسکو، رسمی و دانشگاه سمنان موفق شد پس از دانشگاه‌های تهران و فردوسی مشهد، دفتر و آزمایشگاه آموزشی و تحقیقاتی علوم زیستی در سطح همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی را ایجاد کند.

انقعاد این تفاهم نامه، سطح علمی گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان را از ملی به بین المللی ارتقاء داد.

این تفاهم نامه به امضای مسعود نصیری زرندی رئیس دانشگاه سمنان، پرفسور ایروپتیان رییس کرسی منطقه آسیایی یونسکو (وابسته به سازمان ملل) و دکتر محمد نبیونی هیات مدیره انجمن زیست شناسی ایران رسید.

شمس الضحی ابوالمعالی مدیر گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان با بیان اینکه ایجاد این دفتر در توسعه فعالیت‌های علمی و آموزشی زیست شناسی طرفین تفاهم نامه موثر است افزود:انجام فعالیت‌های علمی مشترک از قبیل برگزاری جلسات علمی، کنفرانس‌ها، ظرفیت سازی ایجاد دوره‌های تحصیلات تکمیلی بین المللی و تحقیقاتی و تبادل تجربیات و اطلاعات علمی در زمینه علوم زیستی در سطح منطقه و بین المللی از دیگر مواردی است که در قالب این تفاهم نامه پیگیری می‌شود.

ابوالمعالی همچنین انتشار مجله علمی بین المللی بیوتکنولوژی کویر را از دیگر نتایج انعقاد این تفاهم برشمرد و گفت: دفتر این مجله نیز در دانشگاه سمنان مستقر خواهد شد.

گروه زیست شناسی دانشگاه سمنان از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: yjc

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار