سرلشکر باقری:
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران با بیان "اگر ‌سستی کنیم دشمن‌ در حمله به ایران تردید نمی‌کند"، گفت: تقاص و انتقام خون "حاج قاسم" را از عاملان، مجریان و آمران خواهیم گرفت.
کد خبر: ۹۳۷۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵ 01 February 2021

 

سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در همایش تبیین گفتمان مکتب شهید سلیمانی در نیروهای مسلح جهت برقراری امنیت پایدار انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی واقعیتی بی‌نظیر در تاریخ اسلام و کشور ماست و ان‌شاءالله بتوانیم به‌برکت خون شهیدان و ایثار ایثارگران، این ثمره بزرگ 14 قرن مجاهدت را پاس بداریم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(ع) بیان کرد: خدا را شاکریم که در کشوری متولد شدیم و در زمانی زندگی می‌کنیم که از برکت دین مبین اسلام و چشمه جوشان فاطمی و در دوران انقلاب از برکت آزادی، استقلال و پیشبرد اهداف الهی بهره‌مند هستیم.

وی با ابراز اینکه "امام حسین(ع) به ما یاد داد که حکومت اسلامی قابل قیاس با هیچ حکومتی نیست"، عنوان کرد: مکتب شهید سلیمانی از کرمان آغاز شد، مکتبی که ریشه در اسلام، عاشورا، اهل‌بیت(ع) و دفاع مقدس دارد اما به‌طور خاص این شهید بزرگوار دست‌پرورده مردم کرمان است.

سرلشکر باقری افزود: نخستین عامل رشد و سربلندی شهید سلیمانی ویژگی‌های فردی او از جمله خودسازی و تلاش برای دستیابی به جایگاه رفیع انسان متدین، مؤمن، مجاهد و ایثارگر است.

وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی از یک روستا زندگی خود را آغاز کرد اما در عنفوان جوانی به انقلاب اسلامی و بعد از آن به دفاع مقدس پیوست یادآور شد: حاج قاسم از روزی که در جبهه کرخه‌کور در مهر 59 نبرد را آغاز کرد تا روز نهایت که به‌دست اشقی الاشقیا به شهادت رسید لحظه‌ای پرچم را زمین نگذاشت.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح راجع به نقش شهید سلیمانی در عملیات مختلف در دفاع مقدس گفت: شهید سلیمانی در تمام دوران دفاع مقدس روحیه جهادی، بن‌بست‌شکنی و حرکت در مسیر امام بزرگوار(ره) و نبرد بی‌امان با دشمن را به نمایش گذاشت.

وی با تصریح به اینکه حزب‌الله لبنان در نبرد 33روزه آن‌چنان دشمن را به زانو درآورد که دشمن به التماس افتاد، خاطرنشان کرد: مقابله با تروریست‌های تکفیری همچون داعش و صد گروه همچون داعش که سوریه و عراق را به‌عنوان مقدمه نبرد در ایران در نظر گرفتند از دیگر اقدامات انجام‌شده توسط سپهبد شهید سلیمانی بود.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه شهید سلیمانی می‌گفت "من کانال ماهی به‌عرض دوهزار متر ایجاد می‌کنم تا هیچ دشمنی دستش به ایران نرسد"، عنوان کرد: تنها بخش اندکی از این خدمت قابل بیان است و شهید سلیمانی این خدمت را با فرماندهی بر رزمندگان و مدافعان حرم در کشورهای اسلامی سازماندهی کرد.

وی بیان کرد: بر سر مزار سپهبد شهید سلیمانی مجدداً پیمان بستیم که پرچم را بر زمین نخواهیم گذاشت و تقاص و انتقام خون او را از عاملان، مجریان و آمران خواهیم گرفت.

سرلشکر باقری تصریح کرد: رفت‌وآمد دولت‌های گوناگون آمریکا طی این 42 سال برای همگان اثبات کرده است که آمدن یک رئیس جمهور از این حزب و آن حزب تفاوتی در نیت نهایی و رویکرد این دشمن غدّار ندارد.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در دوره‌هایی شمشیر از نیام کشیده می‌شود و در دوره‌هایی مشت آهنین در دستکش مخملی است عنوان کرد: اما قطعیت این دشمنی حتمی است و اگر لحظه‌ای احساس سستی در ما متوجه شود نسبت به تهاجم تردید نخواهد کرد.

سرلشکر باقری با تأکید به اینکه "این ملت نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس سست نشده است"، ابراز کرد: کسی تجاوز کند حتماً در برابر او می‌ایستیم و این برکت مکتب شهید سلیمانی است.

وی ادامه داد: همراهان و هم‌پیمانان ما در سراسر جهان اسلام آسیب‌هایی را به آنها زده‌اند؛ دشمنان آرزو داشتند که جمهوری اسلامی ایران چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را نبیند، اما نتیجه چه شد؟ جمهوری اسلامی سربلند، سرافراز با حفظ تمام آرمان‌ها؛ عزت و سربلندی مسیر را طی می‌کند و امروز در جایگاه عالی‌تر نسبت به گذشته قرار داریم.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با تصریح به اینکه مکتب شهید سلیمانی نیاز به کالبدشکافی و درک عمیقی دارد، اضافه کرد: رویکرد آن بزرگوار در تأسی به فرهنگ عاشورا رویکرد فرهنگی او را نشان می‌دهد، رویکرد مردمداری که چگونه در برابر مردم مظلوم، خاضع و افتاده است.

وی با اظهار اینکه "در حفظ منابع کشور پایداری بر ارزش‌ها، تکریم جوانان، دفاع از محرومان و در همه ابعاد از او درس گرفتیم و ابعاد این مکتب باید شکافته شود"، ابراز کرد: آنچه خداوند از بنده‌اش طلب کرد در این بنده صالح خدا بود.

سرلشکر باقری گفت: در نبردهای امنیتی مسلحانه، در مقابله با اغتشاشات، در نبردهای ضدتروریسم رویکردهای او به‌عنوان دکترین امنیتی بود و لذا در بخش دفاع و امنیت حرف ناگفته‌ای از شهید سلیمانی نمانده است.

وی با تأکید بر اینکه آموزه‌ها و درس‌ها برای نسل جوان باید از شهید سپهبد قاسم سلیمانی مورد عنایت قرار گیرد، عنوان کرد: این استان به‌لحاظ مختلف دارای اهمیت بالاست و باید امنیت و دفاع مطمئن را برای مردم تأمین کنیم.

سرلشکر باقری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح کنار مردم زودتر از ارگان‌های مسئول در زلزله، سیل و کرونا حضور دارند، افزود: اما وظیفه اصلی ما تأمین امنیت است، سرمایه‌گذاران نباید هیچ احساس نگرانی داشته باشند و با اطمینان خاطر در استان حضور یابند.

وی بیان کرد: مردم و مسئولان استان باید احساس کنند نیروهای مسلح هر لحظه‌ای در هر حادثه‌ای قبل از همه در خدمت مردم و بخش‌ها هستند و این بدون منت است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: در یک تعامل و هم‌افزایی در کل کشور باید، امکانات بالقوه استان را به فعلیت برسانیم و مردم بتوانند از این نعمات خدادادی استفاده کنند.

وی با تأکید بر اینکه "نیروهای مسلح ما یک ید واحده هستند و آنچه امام خمینی(ره) انتظار داشت و مقام معظم رهبری انتظار دارند نیز همین اتحاد است"، گفت: تنها به‌خاطر انضباط نام یکی سپاهی، یکی ارتشی و یکی انتظامی است؛ وگرنه جمهوری اسلامی دارای یک نیروی مسلح است تحت امر مقام معظم رهبری که آگاه‌ترین و هوشیارترین نعمت الهی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار