استاندار کرمان:
استاندار کرمان با بیان اینکه زنگ خطر افزایش کرونا در استان به صدا در آمده است گفت: یک شهر استان کرمان به وضعیت نارنجی برگشته است.
کد خبر: ۹۳۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 06 February 2021

 

علی زینی‌وند استاندار کرمان ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در سطح کشور اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که در هفته گذشته اکثر استان‌ها روند صعودی در ابتلا به کرونا داشتند یا اینکه روند نزولی آنها کاهش داشته است.

وی با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان کرمان گفت: ما نیز در استان کرمان کمی روند صعودی داشتیم و این مسئله نشان می ‌دهد که باید مراقبت‌های خود را بیشتر کرده و از عادی انگاری در جامعه پرهیز شود.

استاندار کرمان با تأکید بر اینکه باید آمار هر شهرستان به تفکیک اعلام شود عنوان کرد: در حال حاضر از 17 شهر آبی استان به 11 شهر آبی رسیدیم و متاسفانه شهر بافت دوباره به وضعیت نارنجی برگشته است.

وی با بیان اینکه وضعیت استان کرمان زنگ خطر را برای ما به صدا درآورده و این هشداری برای ماست ادامه داد: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور و استان کرمان کاهش داشته است.

زینی ‌وند با تأکید بر پرهیز عادی انگاری رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در سطح جامعه بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم که حساسیت‌ها در جامعه کمتر شده که این مسئله در آینده مشکلساز خواهد بود.

وی با بیان اینکه آمارها به ما هشدار می‌دهد و شرایط سخت شده است تصریح کرد: سن ابتلا به کرونا در کشور پایین آمده و مرگ و میر ‌ها در سنین زیر 50 سال اتفاق می‌افتد.

استاندار کرمان به فوت دو ورزشکار کشورمان بر اثر ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: این مسئله به ما هشدار می ‌دهد که اگر دستورالعمل ‌های مقابله با کرونا را رعایت نکنیم، ممکن است این اتفاق تلخ برای ما و نزدیکان ما هم بیفتد.

وی با بیان اینکه فرمانداران در صورت تجمعات در آرمستان ‌ها ورودی این اماکن را ببندند افزود: در این زمینه نیاز به مصوبه نداریم و فرمانداران باید با هر گونه تجمعی به شدت برخورد کنند.

زینی‌وند از نیروی انتظامی درخواست کرد منع تردد شبانه تشدید شود گفت:با توجه به تعطیلی پایان هفته جاری انتظار داریم با اعمال محدودیت سفر به برخی استان‌ها، سفر به کرمان نیز ممنوع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار