معاون استاندار کرمان:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری را در عرصه سیاسی، پیش رو داریم ، گفت: مشارکت بالا را در انتخابات باید با همکاری جوانان رقم بزنیم.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 03 March 2021

 

محمدصادق بصیری روز چهارشنبه در ششمین کنگره ملی جوانان کشور افزود: باید انتخابات در سلامت کامل برگزار بشود و فاصله اجتماعی نیز جدی تلفی شود.

وی با بیان اینکه پس از فرمان وزیر کشور از کمک جوانان در هیات های اجرایی استفاده می کنیم اظهار داشت: جوانان می توانند حلال مشکلات باشند و کارهای ناممکن را ممکن کنند.

بصیری با اشاره به اینکه گفتمان دقیق علمی و ظرفیت های انسانی بخشی ظرفیت های سرزمینی هستند گفت: استان کرمان از این جهت پتانسیل‌های بسیاری دارد دارد و رتبه های نخست و دوم کشور را در برخی حوزه ها داریم.

وی بیان داشت: استان کرمان بیشترین مساحت را با ۱۸۱ هزار و ۷۱۴ کیلومتر مربع ، ۱۱ درصد مساحت کشور و همچنین با بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت چهار درصد جمعیت ایران را با ۲۳ شهرستان دارد.

بصیری افزود: همچنین استان کرمان رتبه نخست معدن، فراورده ها و شاغلان معادن، حوزه کشاورزی با وجود کم آبی یک چهارم باغات کشور را دارد و در تولید پسته، خرما، گردو، کنجد و محصولات جالیزی رتبه های اول مربوط به این استان است.

وی اضافه کرد: استان کرمان در تولید گل محمدی، ذرت دانه ای و مرکبات نیز در رتبه دوم کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان گفت: کرمان همچنین با ۷۰۰ اثر ثبت ملی، هفت اثر جهانی، ۳۰۰ اثر فرهنگی - تاریخی این استان مرمت شده اند و از نظر درآمدی صنایع ما وضعیت خوبی با وجود کرونا و تحریم دارند.

وی عنوان کرد: ۶۰ درصد جمعیت استان کرمان در چهار دهک پایین درآمدی، ۷.۷ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند و درآمد خانوار شهری این استان ۳۰ میلیون تومان در سال و کشور ۴۰ میلیون تومان است.

بصیری افزود: درآمد مردم روستایی استان کرمان ۱۵ میلیون تومان در سال و کشور ۲۳ میلیون تومان است، سرانه ورزشی روباز استان کرمان ۳۲ صدم در کشور ۶۹ صدم می باشد، درصد جمعیت روستایی برخوردار از گاز استان کرمان ۴۲ و این آمار در کشور ۷۵ درصد است.

وی با بیان اینکه شاخص توسعه نیروی کار استان کرمان ۷۱ صدم و کشور هشت دهم است گفت: باوجود فعالیت زیاد، کار مانده بسیار داریم و باید آبادانی با توجه به وسعت برای مردم این استان فراهم شود و جوانان در این حوزه‌ها می توانند اثرگذار باشند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و مسدود شدن راه استان های همجوار بیان داشت: باوجود گردشگری مذهبی، تمهیداتی در کرمان اندیشیده شده اما نگران گسترش ویروس کرونا هستیم که نظر جوانان برای حل مشکل کرونا نیز مهم است.

حضور حداکثری جوانان را در انتخابات خواهانیم

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان گفت: کرونا نیازمند توسعه مشارکت اجتماعی مردم است، توسعه پایدار به بهره مندی و بکارگیری استعدادها به ویژه جوانان وابسته است که در این حوزه باید چشم اندازی روشن از کشور ترسیم کنیم.

محمدرضا فضلی افزود: توسعه فعالیت های اجتماعی برای تقویت جامعه مدنی از اهمیتی ویژه برخوردار است زیرا مشارکت اجتماعی روی زندگی افراد تاثیر می گذارد و به بهبود روابط و کیفیت خانوادگی می انجامد و همچنین مشارکت اجتماعی به حکومت بهتر کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ابعاد مشارکت دارای سطوح آگاهی، تصمیم گیری و حضور فعال و رضایمتندی است تصریح کرد: مشارکت جوانان ایران را بر اساس تحقیقات روبه توسعه نمی بینیم اما جوانان مشارکت را ارزشمند می دانند و معتقدند با ظرفیت سازی در این حوزه شود.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش های راهبردی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری رویداد مهم وابسته به مشارکت اجتماعی جامعه به ویژه جوانان است که حضور حداکثری آنان را خواهانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار