رییس ستاد انتخابات استان کرمان از آغاز نام نویسی داوطلبان کسب ۴۴۰ کرسی نمایندگی شوراهای اسلامی ۸۴ شهر در استان از امروز(چهارشنبه) ۲۰ اسفند خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 10 March 2021

 

محمدصادق بصیری افزود: ثبت نام داوطلبان شورای شهر از ۲۰ اسفندماه جاری ساعت هشت صبح آغاز شده است و تا ساعت ۱۶ روز ۲۶ اسفندماه به مدت هفت روز در محل فرمانداری های تابعه صورت می گیرد.

وی تصریح کرد: شورای شهر کرمان ۱۱ نفره و شورا شهر ۹ نفره در استان از نظر جمعیتی نداریم و شورای شهرهای بم، جیرفت، رفسنجان، زرند، سیرجان، شهربابک و کهنوج هفت نفره و مابقی شهرها شورای پنج نفره خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تاکید کرد: داوطلبان شرکت در انتخابات شورای شهر تا ۲۵ اسفندماه جاری مهلت دارند برای دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اقدام کنند.

وی اظهار داشت: کسانی که نامزد انتخابات شوراهای شهر و روستا هستند، باید استعفای خود از مسئولیت کنونی را تا روز ثبت نام تسلیم کرده باشند و برای ثبت نام، مدرک پذیرش استعفاء باید باشد.

بصیری ادامه داد: چهار هزار و ۲۶۷ صندوق رای برای انتخابات شوراها در نظر گرفته شده و باید ساختارها و آموزش های لازم فراهم شود که کارها نیز آغاز و در چهار سطح آموزش برای مجریان انتخابات تدارک دیده شده است.

وی گفت: ثبت نام داوطلبان نامزدی در انتخابات شوراهای روستا نیز از ۱۶ فروردین تا ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به مدت هفت روز در بخشداری های تابعه اتفاق می افتد و در مورد تیره های عشایری هنوز ابلاغی صورت نگرفته است.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار