استاندار:
استاندار کرمان گفت: ۳۵ درصد صنایع این استان داخلی سازی شده و آمار یاد شده در خودرو سازی‌های کرمان ۴۵ درصد است که این آمار طبق هدف گذاری تا سال آینده ۷۰ درصد می‌شود لذا بخش خصوصی توانمند دولت را به توسعه می‌رساند.
کد خبر: ۹۴۷۶۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 10 March 2021

 

علی زینی وند روز چهارشنبه در آیین افتتاح کارخانه کرمان باتری ارگ افزود: بخشی از لوازم و تجهیزات کارخانه کرمان باتری بومی سازی شده و بخش مهم کار در اینگونه صنایع دانش و فناوری و مهندسی معکوس است.

وی اظهار داشت: کشورهای پیشرفته نیز تاکید بر فراگیری دانش و فناوری دارند و صنعت خودروسازی ایران به حدی رسیده که ایرانی ها توان تولید قطعه و خودرو را دارند اما در برخی مواقع نقل و انتقال کالا و دانش راحت شده و ممکن است واردات بخشی از صنایع از نظر اقتصادی مزیت داشته باشد.

استاندار کرمان تصریح کرد: هرجا دولت سیطره بر صنعتی می اندازد و آنجا ابتدای خرابی کار است زیرا دولت باید کار حاکمیتی و نظارتی خود را انجام دهد.

وی با بیان اینکه فعالیت تولیدی دولت در برخی نقاط موجب رانت و فساد می شود گفت: در هرجای کشور که اجازه نفس کشیدن به بخش خصوصی دادیم، آن بخش رشد کرده و با دنیا رقابت کرده است.

زینی وند عنوان کرد: یک صنعت خودروسازی دهه پنجاهی را نگه داشتیم و تولید خودروی با کیفیت می خواهیم که کشور اینگونه پیشرفت نمی کند لذا باید زمینه کار برای بخش خصوصی با تسهیلگری و حمایت دولت محقق شود.

وی با بیان اینکه صنایع خودروسازی کرمان پنج هزار نفر اشتغالزایی ایجاد کرده افزود: بیکاری موجب افسردگی خانواده‌ها و جامعه می شود و گسترش کار مجموعه خودروسازی کرمان راه اشتغالزایی را باز می کند لذا باید بخشی از بازار پر اشتهای کشور را در اختیار آنان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه مردم در بازار بسته ناگزیر از برخی خودروهای بی کیفیت استفاده می کنند گفت: تولید این خودروها نیز در آینده متوقف می‌شود.

استاندار کرمان بیان داشت: بخش خصوصی افتخار کشور در حوزه تولید خودرو می شود لذا باید در جاهای دارای توان رقابت پای کار بیایند.

وی تاکید کرد: وظیفه دولت کار حمایتی و فراهم کردن فضا و تسهیلگری است و داشتن این دیدگاه که مورد توجه و تاکید مقام معظم رهبری و دولت نیز قرار دارد، زمینه رشد و توسعه کشور را فراهم می‌کند.

وی افزود: در ایران اگر مقررات زائد و پیچیده دولتی مانع‌کار مردم نشود، کشور تصاعدی تغییر مثبت می کند.

زینی‌وند ادامه داد: از طرفی جامعه ای که شغل و درآمد پایدار نداشته باشد عزت هم ندارد و در این دولت اقدامات مناسبی در مشاغل خرد صورت گرفت که مهاجرت از روستاها در حال متوقف شدن است و این ابتدای عزت و توسعه استان محسوب می شود.

وی اضافه کرد: هیچگاه از دانش روز عقب نمی مانیم و بخش خصوصی با تکیه بر دانش و نیروی انسانی آینده صنعت خودرو کشور را در دنیا مطرح می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار