در آستانه ماه شعبان ۲۳ زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان در مرحله پنجم نهضت آزاد سازی محکومین مالی با مشارکت جامعه ورزش استان آزاد شدند.
کد خبر: ۹۴۸۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳ 14 March 2021

 

در آستانه ماه شعبان و نوروز 1400 مرحله پنجم نهضت آزادسازی محکومین مالی جرایم غیرعمد زندان‌های استان کرمان ظهر امروز با حضور سرهنگ حجت‌الله پاداش جانشین فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان در بسیج اقشار، رمضان امیری مدیرکل امور زندان‌های استان، و میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار و در این مرحله با مشارکت جامعه ورزش استان کرمان زمینه آزادی 23 زندانی جرائم غیرعمد استان فراهم شد.

در این آیین سیدحجت‌الله موسوی‌قوام‌ مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه نهضت آزادسازی محکومین جرائم غیر عمد در استان آغاز شده و خوشبختانه توفیقات خیلی خوبی در سال جاری در این حوزه داشتیم اظهار داشت: این نهضت از آذرماه امسال به مناسبت هفته بسیج و به همت سپاه ثارالله و بسیج آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون در نهضت آزادسازی زندانیان 140 نفر زندانی جرائم غیرعمد استان کرمان آزاد شده و به آغوش خانواده خود برگشتند گفت: 148 میلیارد و 600 میلیون تومان برای این امر مقدس هزینه شده است و شاکیان نیز بخشی از طلب خود را بخشیدند.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان کرمان با بیان اینکه در مرحله پنجم نهضت آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد که امروز انجام می‌شود 23 نفر زندانی آزاد می‌شوند افزود: 800 میلیون تومان ستاد دیه برای آزادی این افراد کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه در این امر یک خیر 250 میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کرمان کمک کرد که جای تقدیر دارد عنوان کرد: جامعه ورزشی استان نیز با همکاری بسیج ورزشکاران بیش از 100 میلیون تومان کمک‌های ورزشکاران را جمع‌آوری و به این امر اختصاص دادند.

موسوی‌قوام با بیان اینکه در حال حاضر 160 زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند که از محکومین مالی هستند گفت: برگزاری جشن‌های گلریزان در برنامه ستاد دیه در سال جدید است که به مناسبت ماه مبارک رمضان در تمام شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

رمضان امیری مدیرکل زندان‌های استان کرمان نیز در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار داشت: به برکت نظام مقدس اسلامی فضای نیکوکاری، همدلی و کمک به همدیگر در تمام عرصه‌ها در کشور وجود دارد.

وی با بیان اینکه وضعیت زندانیان قبل از انقلاب مشخص بود اما امروزه مجموعه زندان‌ها به ندامتگاه و اندرزگاه تبدیل شده است گفت: رویکرد قوه قضائیه دستگیری از زندانیان است تا با اصلاح و بازنگری آنها به زندگی برگردند.

مدیرکل زندان‌های استان کرمان با اشاره به اینکه از اقشار مختلف در درون زندان هستند و باید قدر نعمت آزادی را دانست و از آنهایی که در بند قرار گرفتند گره گشایی کنیم افزود: سپاه ثارالله استان کرمان همکاری ویژه‌ای با ستاد دیه برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد داشت.

وی با بیان اینکه این اقدام با برگزاری جلسات صلح و سازش و جلب رضایت شاکیان همراه بود که اهمیت بیشتری دارد گفت: هر زندانی یک خانواده دارد که ناخواسته درگیر مشکلات زیادی از جمله آسیب‌های اجتماعی می‌شوند که نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار