استاندار کرمان گفت: میوه شب عید و کالاهای اساسی در استان کرمان تامین است و به فرمانداران گفته‌ام شبکه توزیع را ایجاد کنند، اما به هر حال بازار سیاه هم ممکن است ایجاد شود.
کد خبر: ۹۴۹۲۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۳ 16 March 2021

 

علی زینی‌وند پیش از ظهر امروز در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه و روز پاسدار اظهار داشت: سپاه پاسداران از ساختارهایی‌ست که جزو افتخارات جمهوری اسلامی است و در دل این نهاد نام‌آورانی چون شهید سردار سلیمانی داریم.

وی بیان داشت: سپاه پاسداران پس از جنگ در حوزه سازندگی، بهداشتی، فرهنگی، شئونات زندگی مردم و در سختی‌ها در کنار مردم بوده است و این خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.

استاندار کرمان ادامه داد: موضوعات مهمی در دستور کار کشور برای سال 1400 است که انتخابات در رأس آن قرار دارد و در استان کرمان فرآیند انتخابات را آغاز کرده‌ایم و امروز آخرین روز نام‌نویسی شوراهاست و ثبت‌‌نام‌ها معمول و نه در سطح انتظار است.

زینی‌وند با تاکید بر لزوم شور و نشاط انتخاباتی یادآور شد: 943 نفر تا امروز برای انتخابات شوراها در استان کرمان نام‌نویسی کرده‌اند و 89 درصد مرد و 11 درصد زن هستند.

وی تصریح کرد: همه مردم اطمینان داشته باشند فرآیند انتخابات شفاف و قانونی است و در هر صندوق حدود 16 نفر از گروه‌های مختلف حضور دارند و به غیر از شمارش آرا فرآیندهای انتخابات به شکل اینترنتی است که از رای‌های تکراری جلوگیری می‌شود.

زینی‌وند ادامه داد: فرمانداران و مدیران دولتی باید در انتخابات بی‌طرف باشند هرچند مدیرانی که در انتخابات دخیل نیستند می‌توانند در وقت آزاد خود فعالیت انتخاباتی هم داشته باشند.

کرمان شهر قرمز و نارنجی کرونایی ندارد

استاندار کرمان با اشاره به شیوع کرونا و اینکه سیرجان به عنوان تنها شهر نارنجی هم دیگر نارنجی نیست، افزود: در استان کرمان 13 شهر آبی و 10 شهر زرد داریم و امیدواریم این روند روبه بهبودی برود و از مردم خواهش می‌کنیم به هیچ وجه عادی‌سازی نشود.

زینی‌وند با اشاره به تولید واکسن‌های بومی خاطرنشان کرد: امیدواریم با گسترس واکسیناسیون بتوانیم تا بهار یا تابستان سال آینده شرایط بهتری را داشته باشیم.

لزوم تاسیس سازمان مسؤولیت‌های اجتماعی در کرمان

استاندار کرمان ابراز داشت: تقاضای ما از شرکت‌های بزرگ این است، وقتی معین اقتصادی می‌شوند از ظرفیت و توانمندی و پول زیادی که دارند صنایع وابسته را در سراسر استان منتقل کنند و در بانک‌های استان سپرده‌گذاری داشته باشند و طرح‌های مطالعه‌شده را تامین‌سرمایه کنند.

زینی‌وند با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از سهام بورس متعلق به شرکت‌های استان کرمان است، تصریح کرد: این شرکت‌ها با استفاده از سهام بورسی خود در مگاپروژه‌ها و پروژه‌های بزرگ ما سرمایه‌گذاری کنند و همچنین تاسیس سازمان مسؤولیت‌های اجتماعی در استان کرمان امری ضروری است.

وی ادامه داد: استان کرمان از پازل گردشگری کشور جایگاه کمی دارد و با وزیر گردشگری زمانی که به کرمان آمد با بحث مربع گردشگری صحبت کردیم که مربوط به قرار دادن کرمان در بین استان‌های گردشگری است.

زینی‌وند درباره جشنواره ملی موسیقی نواحی بیان داشت: بدون محدودیت هر امکان و اعتباری برای جشنواره در استان باشد در اختیار قرار می‌دهم و به صورت حضوری با وزیر ارشاد صحبت و مطالبه عمومی می‌کنیم تا جشنواره در کرمان بماند زیرا برند استان کرمان است و باید در کرمان بماند و شاخه‌هایش را به استان‌های دیگر ببرند.

به اداری‌های فسادزا در شبکه توزیع کالا رحم نمی‌کنیم

استاندار کرمان با اشاره به مشکلات مربوط به بازار در زمینه مرغ و سیمان تصریح کرد: شبکه توزیع ما فسادزاست و من به عنوان استاندار مرغ قطعه‌ای را کیلویی 53 هزار تومان خریده‌ام و به دستگاه‌های نظارتی گفته‌ام به افراد و به‌ویژه اداری‌هایی که در شبکه توزیع فساد ایجاد کرده‌اند، رحم نکنند و آنها را معرفی کنند و خیال‌تان راحت باشد.

زینی‌وند بیان داشت: میوه شب عید و کالاهای اساسی در استان کرمان تامین است و به فرمانداران گفته‌ام شبکه توزیع را ایجاد کنند، اما به هر حال بازار سیاه هم ممکن است ایجاد شود.

انتقال آب بدون مدیریت فایده‌ای ندارد

وی درباره تجمع‌های کارگری در استان کرمان اظهار داشت: تجمعات کارگری بوده و خواهند بود و بعضی واحدها با مشکلاتی مواجه هستند و نهایت حمایت قانونی را از بازنشستگان و کارگران می‌کنیم و بخشی از مطالبات آنها نیاز به تغییر قانون دارد و در اختیار ما نیست.

استاندار کرمان تصریح کرد: اگر یک استان را برای سه سال به من می‌دادند آن را زیرورو می‌کردم و حتی در یک روز هم می‌توان کار کرد و نباید کوتاهی کنیم و اگر مدیری کوتاهی کند حتی اگر دولت هم عوض شود و من فقط 30 شهریور در کرمان باشم دیگر با او کار نمی‌کنم و این در شرایطی‌ست که از عملکرد مدیران تقریبا راضی هستم.

زینی‌وند با تاکید بر اینکه راه‌اندازی پژوهشکده آب امری ضروری است، اضافه کرد: هر چقدر هم آب را انتقال دهیم، اما اگر مدیریت نکنیم، کاری انجام نمی‌شود و سند سازگاری با آب را تدوین کردیم تا کشاورزی مکانیزه شود زیرا دنیا به سمت کشاورزی دانش‌محور پیش رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار