امام جمعه کرمان:
امام جمعه کرمان با بیان اینکه مردم کرمان مشارکت بسیار خوبی در کمک به محرومین دارند گفت: موقوفات استان کرمان باید در جهت نیات واقفان احیا شود.
کد خبر: ۹۴۹۲۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷ 16 March 2021

 

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در اولین جلسه کمیته تبلیغ و فرهنگ‌سازی زکات استان کرمان با تبریک حلول ماه شعبان المعظم اظهار داشت: در آستانه عید نوروز و سال جدید قرار داریم و در این ایام نباید دستگیری از نیازمندان فراموش شود.

وی با بیان اینکه زکات یک امر الهی و از واجباتی است که وظیفه ادای آن در جامعه را داریم گفت: خداوند نماز و زکات را در کنار هم قرار داده و نماد عبادات معرفی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه تبلیغ و ترویج فرهنگ زکات در جامعه مورد تأکید است افزود: بر اساس گزارش اعلام شده مردم در امر زکات همکاری بسیار خوبی داشتند و این واجب الهی هر ساله بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی و اوقاف نقش مهمی در تبیین این فریضه الهی به عهده دارند ادامه داد: ظرفیت زکات بیش از این است و می‌تواند در محرومیت‌زدایی اثرگذاری قابل توجهی داشته باشد.

علیدادی‌سلیمانی با اشاره به اینکه در استان کرمان امور خیریه جایگاه بالایی دارد گفت: مردم کرمان مشارکت بسیار خوبی در نیکوکاری و امور خیر و کمک به محرومین دارند.

وی با بیان اینکه موقوفات موجود در استان کرمان باید احیا شده و در جهت نیت واقفان به کار گرفته شود افزود: کمیته امداد تجربه عملیاتی بسیار خوبی در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و کمک به نیازمندان دارد که همین تجربه می‌تواند در بحث زکات استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار