رئیس علوم پزشکی رفسنجان با اشاره به اینکه چرخه انتقال ویروس کرونا در حال افزایش است گفت: عادی انگاری نباید باعث افزایش موارد مثبت شود.
کد خبر: ۹۴۹۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱ 16 March 2021

 

علی اسماعیلی‌ندیمی صبح امروز در نشست خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با محوریت طرح شهید سلیمانی در مدیریت و کنترل اپیدمی کووید19 که در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی شهرستان رفسنجان برگزار شد اظهار داشت: اکتفای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی به پیگیری فعال بیماران مبتلا به کرونا است و در این مرحله با محوریت بهداشت و سازمان علوم پزشکی و با همکاری بسیج و هلال احمر و با کمک فرمانداری‌ها و استانداری به سراغ بیماران کم‌علامت و یا بی‌علامتی رفتیم که به مراکز بهداشتی مراجعه نمی‌کردند.

وی با اشاره به اینکه پیک اصلی و واقعی بیماری کووید 19 در منطقه ما در ماه‌های مهر و آبان اتفاق افتاد و این پیک تا آذرماه ادامه پیدا کرد افزود: کشور از چندماه قبل قابلیت افزایش تست‌های کرونا را به طور قابل توجهی پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با بیان اینکه در چند ماه اخیری که پشت سر گذاشتیم با موارد شدیدی از طغیان مواجه نبودیم گفت: اتفاقی که در دو هفته گذشته در حال رخ دادن است هم در بعد بیماران سرپایی در حال افزایش تعداد موارد مثبت هستیم و هم اینکه درصد تست‌های مثبت در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه چرخه انتقال و شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است بیان کرد: در بخش بستری در یک هفته اخیر این موضوع قابل مشاهده است، با توجه به درصد مبتلایان همچنان راه انتقال ویروس تماس‌های مستقیم تنفسی است و مردم باید نکات بهداشتی را مانند قبل رعایت کرده و از تجمعات خودداری کنند.

اسماعیلی‌ندیمی با بیان اینکه محوریت طرح شهید سلیمانی پیدا کردن موارد جدید و اطرافیان آنها و افزایش تعداد تست‌ها و در کنار آن مراقبت از بیماران در منزل است ادامه داد: مشکل دیگر به وجود آمده در تمام دنیا چهره‌های ویروس تحول یافته است و بسیاری از آنها در جهت افزایش سرعت سرایت بیماری است.

وی با اشاره به اینکه ما مشکلی از جهت تأمین دارو و تجهیزات نداریم افزود: عادی‌انگاری نباید باعث افزایش موارد مثبت شود، کادر بهداشت و درمان سال سختی را پشت سر گذاشتند و گلایه‌مندی ما این است بسیاری از افراد با مراقبت از خود می‌توانستند بیشتر به کادر درمان کمک کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار