مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از فعالیت ۲۸ اکیپ تخصصی کنترل و اطفا حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی هفت شهرستان جنوبی این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ 17 March 2021

 

حمزه احمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ادارات منابع طبیعی هفت شهرستان جنوبی استان کرمان در زمینه پیشگیری و اطفا حریق در آمادگی کامل هستند.

وی صیانت از منابع طبیعی را با مشارکت جوامع محلی امکان‌پذیر دانست و وسعت عرصه های منابع طبیعی جنوب کرمان را سه میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اعلام کرد.

وی اظهار داشت: ۴۸۳ هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این منطقه را جنگل و یک میلیون و ۹۴۱ هزار هکتار را مراتع تشکیل داده که با توجه به کاهش بارندگی در سال جاری و گرم شدن هوا خطر وقوع آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به این شرایط تمهیدات ویژه ای در زمینه پیشگیری و اطفا به موقع حریق در عرصه های جنگلی و مرتعی منطقه جنوب کرمان اتخاذ شده است.

مدیرکل منابع طبیعی جنوب کرمان تعامل و همکاری دستگاه های اجرایی را در زمینه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی بویژه آتش سوزی های احتمالی، بسیار مهم و مؤثر دانست و بهترین حافظان جنگل ها و مراتع را مردم اعلام کرد.

وی گفت: اقدامات پیشگیرانه، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی برای مقابله به موقع با آتش سوزی های احتمالی با توجه به وسعت زیاد عرصه های منابع طبیعی و امکانات و تجهیزات محدود در جنوب کرمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار