مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: طی سال جاری مراجعه مردم استان کرمان به مراکز درمانی به علت شیوع ویروی کرونا ۳۵ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳ 18 March 2021

 

محمد جعفری صبح امروز در جمع خبرنگاران با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: اداره کل بیمه سلامت استان کرمان ۶۲ درصد جمعیت استان برابر با بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر را با هدف سلامت‌محوری، حفاظت مالی و دسترسی عادلانه زیرپوشش دارد.

وی بیان داشت: بیمه سلامت استان کرمان ۵۰ میلیارد تومان ماهانه تقبل هزینه کرده است تا بیمه‌شدگان در زمان مواجهه با بیماری دغدغه‌ای نداشته باشند این در حالی‌ست که وصول حق بیمه ماهانه 20 میلیارد تومان بوده و مابه‌التفاوت آن از طریق یارانه‌های دولتی جبران شده است.

جعفری ابراز کرد: طی سال جاری ماهانه ۴۳۰ هزار نفر از دفترچه بیمه در استان کرمان استفاده کردند و این یعنی هر دقیقه ۱۲ نفر و به‌ازای هر بار مراجعه مردم و به‌طور متوسط ۱۵۶ هزار تومان به ازای هر بار مراجعه توسط بیمه پرداخت شده است و این یعنی هر دقیقه ۲ میلیون تومان.

وی ادامه داد: گرچه به‌علت شیوع کرونا به‌طور کلی مراجعه بیمه‌شدگان برای مداوا در استان کرمان کاهش ۳۵ درصدی داشته است، اما هزینه هر بار درمان مردم ۴۵ درصد گران‌تر از سال قبل بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان خاطرنشان کرد: پوشش هزینه کاردرمانی، گفتاردرمانی و شنوایی‌سنجی معلولان در سال جاری توسط بیمه سلامت انجام شد و همچنین بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماران متابولیک، درمان افراد مجهول‌الهویه در بیمارستان‌ها، بیماران زندانی و اتباع خارجی مجاز در هنگام بستری بر عهده بیمه سلامت قرار دارد.

جعفری با اشاره به اینکه هزینه ترک اعتیاد همه بیماران نیز بر عهده بیمه سلامت است، اظهار کرد: خدمات تشخیصی درمانی کویید 19 هم توسط بیمه سلامت انجام شد.

وی یادآور شد: طرح پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع شهری در شهرهای بالای 20 هزار نفر استان کرمان به صورت پایلوت کشوری به‌مرحله اجرا درآمد به‌گونه‌ای که خانواده‌های دارای دفترچه بیمه رایگان زیرپوشش خدمات پزشکی خانواده قرار گرفتند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان اضافه کرد: برنامه نسخه الکترونیک در همه مراکز خصوصی و دولتی پیاده‌سازی شد و بر اساس مصوبه شورای انفورماتیک کشور همه دانشگاه‌های علوم پزشکی مکلف شدند در سال‌جاری برنامه نسخه الکترونیک را راه‌اندازی کنند که این همکاری در سطح پنج دانشگاه علوم پزشکی استان بسیار مناسب است و موجب پرداخت تشویقی مطالبات قرار گرفت.

وی عنوان کرد: ۱۵ میلیون نسخه الکترونیکی طی سال جاری در کشور تولید شده که ۹۵۰ هزار نسخه در کرمان بوده است.

جعفری گفت: پرداخت‌های بیمه سلامت استان کرمان برای مطالبات الکترونیک تا بهمن‌ماه سال جاری و پرداخت به پزشکان خانواده نیز به صورت علی‌الحساب پرداخت و به بیمارستان‌های خصوصی تا آبان و بیمارستان‌های دولتی تا شهریورماه پرداخت شده است‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار