استاندار کرمان:
استاندار کرمان با بیان اینکه باید هویت پارک علم و فناوری را برجسته کنیم گفت: برای نخستین اقدام باید مسئولان پارک در جلسات و کارگروه های این استان حضور یابد تا هویت و استقلال پارک علم و فناوری برجسته شود.
کد خبر: ۹۴۹۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 18 March 2021

 

علی زینی‌وند روز پنجشنبه در بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته و پارک علم و فناوری استان کرمان، افزود: طرح احداث و توسعه مراکز رشد در عرض ۶ ماه اجرا شود که در این حوزه پارک علم و فناوری باید هویت خود را نشان دهد.

وی اظهار داشت: پارک علم و فناوری در تراز استان کرمان ‌نیست لذا باید ‌سرعت فعالیت آن افزایش یابد و این پارک را نباید تضعیف کرد زیرا محور شرکت‌های دانش بنیان استان است.

استاندار کرمان گفت: پارک علم و فناوری جایگاه خود را باز کند زیرا دانش بنیان محور کار ما است و آن ادامه می‌ دهیم و ضعف و خلاهای‌ این حوزه هم باید رفع شود.

وی ادامه داد: پارک علم و فناوری و دانش بنیان فعلی در تراز استان کرمان نیست که به آن کمک می‌ کنیم و بنا می ‌گذاریم به شدت نتیجه گرا و محصول گرا هستم و با هدف گذاری پارک و مراکز رشد، شتاب دهنده ها، استارتاپ‌ها را از پارک علم و فناوری می خواهیم.

وی تاکید کرد: استان کرمان را نمی توان‌پشت سر یک‌ دانشگاه نگه ‌داشت و تقاضا داریم رییس پارک در تمام کارگروه ها حضور داشته باشد.

زینی‌وند گفت: راهبری سرمایه با برنامه استانداری کرمان و نیروهای استان کرمان قابل اجرا است و شفاف می گویم پارک فناوری این استان باید جا بیفتد و کرمان در جایگاه پارک نتوانسته جای خود را باز کند در حالی که توان آن را دارد.

وی با بیان اینکه تمام قد در کنار پارک علم و فناوری هستیم زیرا مهمترین اولویت ما است یادآور شد: پارک علم و فناوری طرح بدهد و دولت اجرا می‌کند و باید شهرک تحقیقاتی اصفهان و تهران را ببینیم و کارخانه نوآوری در استان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه امروز به همراه نمایندگان مجلس شورای اسلامی بازدیدی از دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک‌ داشتیم تصریح کرد: ظرفیت خوبی در این حوزه کشور ایجاد شده است.

زینی‌وند افزود: دانشگاهی با ویژگی‌های تحصیلات تکمیلی، صنعتی، پژوهش و آزمایشگاه و پارک علم و فناوری اینچنینی در کشور ‌کم‌نظیر است.

وی ادامه داد: دانشگاه هایتک ماهان کرمان باوجود اعضای هیات علمی با سایقه، رتبه خوبی در رنگینگ کشور دارد و فلسفه وجود این دانشگاه نیز پژوهش و دانش محور بوده که خدمات دانش بنیان به کشور می دهد.

وی افزود: مجموعه تجهیزات و پارک علم و فناوری استان کرمان پیشرفت فیزیکی خوبی داشته و با توجه به ظرفیت و تعریف ساختار از توانمندی در حد قابل قبول استفاده نشده ‌که در نشستی استفاده کاربردی و عملیاتی این پارک تعیین شود.

نماینده عالی دولت در استان کرمان عنوان کرد: توسعه پارک علم و فناوری استان کرمان موجب پوشش کشور، استان کرمان و منطقع جنوب شرق است و این مجموعه ‌دانشگاهی اطلاع رسانی شود که استفاده بیشتری از این ظرفیت داشته باشیم.

استاندار کرمان استفاده کاربردی از ساختار و تجهیزات آزمایشگاهی این مجموعه را از سوی صنایع و شرکت ها لازم دانست و بر ارتباط معنادار و مفید دانشگاه هایتک با زینی‌وند بیان داشت: صنایع برای تامین قطعات، نقش آفرینی دانش بنیان ها در حوزه های گردشگری و کشاورزی و راه اندازی مراکز رشد فناوری در دانشگاه های استان تاکید کرد.

وی با اشاره به ارتباط معنادار در حوزه‌های مختلف صنعت افزود: ظرفیت هایی که به فعلیت نرسیدند از جمله کشاورزی، خدمات و گردشگری به‌حوزه دانش بنیان وارد شوند.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ به این حوزه ورود کنند و با توانمندی دانشگاه آشنایی یابند گفت: صنایع استان کرمان در تامین قطعات و لوازم مورد نیاز از ایده‌ها و تولیدات دانش بنیان استفاده کنند.

استاندار کرمان با اشاره به تفاوت پارک علم و فناوری کرمان نسبت به استان‌ها گفت: پارک علم و فناوری کرمان زیرمجموعه دانشگاه تحصیلات تکمیلی هایتک تعریف شده که مقاومت هایی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: اکوسیستم برای مراکز رشد باید در راستای ارتقای دانش کامل شود.

زینی وند با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل پارک علم و فناوری، گفت: این اعتبارات در صورت مجوز بازرسی و دیوان محاسبات تخصیص می‌شود و در صورتجلسه سه جانبه استانداری کرمان، بازرسی و دیوان محاسبات مشکل اعتبارات باید مصوب شود.

استاندار کرمان همچنین از سالن‌های جلسات، نمایش، پژوهشگاه محیط زیست، آزمایشگاه تایید نمونه و مشخصات خطی فیبر نوری و آزمایشگاه خواص مکانیکی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته هایتک بازدید کرد.

استاندار کرمان در بخش دیگری از سخنانش با تبریک روز جانباز و پاسدار و گرامیداشت یاد شهدا به ویژه سردار سلیمانی افزود: شان ملی ذره ای از اجرای مسئولیت‌ در کرمان نکاسته که این رفتار در توسعه استان می‌گذارد.

وی با بیان اینکه در ایران بی شک دولت در حوزه دانش‌بنیان کار کرده و فهم خوبی در حوزه دانش کشور ایجاد شد که مقام معظم رهبری آن را آغاز کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار