معاون شهرسازی کرمان:
معاون معماری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان گفت :شهر بم با توجه به ویژگی های خاصی که دارد و یک شهر جهانی با رویکرد توسعه و عمران است باید طرح تفصیلی آن به صورت علمی تهیه شود.
کد خبر: ۹۵۰۲۹۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 21 March 2021

 

رضا حافظی افزود: بعد از زلزله سال ۸۲ طرح اضطراری تفصیلی بم به واسطه شرایط خاص آن زمان توسط مجموعه ای از مشاورین تهیه و طراحی شد که البته نقاط ضعف زیادی داشت.
رضا حافظی افزود: در سال۹۰ پس از بازسازی قرارداد تهیه طرح جامع شهر بم بسته شد تا مشاور بتواند طرح جامع و کاملی را برای بم تهیه کند که متاسفانه به دلیل صورت گرفتن یکسری اتفاقات از جمله انتخاب مشاور، طرح تهیه شده مشکلاتی را که بم برای توسعه و عمران نیاز داشت جوابگو نبود.

به گفته حافظی روند تهیه طرح جامع تفصیلی بم طولانی شد و هفت سال زمان برد و زمانی که طرح آماده شد دیگر برای توسعه و عمران بم مناسب نبود.

او تصریح کرد:با رایزنی انجام شده و تلاش های فرماندار بم و پیگیری های صورت گرفته، توانستیم یک فرایند کامل و جامعی برای تهیه طرح تفصیلی بم با رویکرد بازآفرینی شهر بم و اصلاح طرح قبلی برنامه ریزی کنیم.
معاونت معماری اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان ادامه داد: به دلیل تامین اعتبار این طرح و مشکلات مالی طرح تفصیلی با رویکرد بازآفرینی بم نیز نزدیک به ۲ سال طول کشید.
حفاظی تاکید کرد: با تامین اعتباری که توسط شرکت مادر تخصصی بازآفرینی ایران اتفاق افتاد و به محض انجام این اعتبار ،فرایند انتخاب مشاور در اداره راه و شهرسازی استان کلید خورد و ۱۶ مشاور ملی و استانی در رقابت انتخاب برای مشاور طرح شرکت کردند.

وی گفت :پس از گذراندن فرایند های کاری مختلف در خصوص ارزیابی کیفی و کمی مشاورین، شرکت آمودان که یک شرکت بومی استان بوده و تجربیات خوبی نیز در تهیه طرح ها دارند برای تهیه این طرح انتخاب شد.

به گفته او شهر بم متعلق به ایران و استان کرمان نیست و متعلق به دنیا است که در این طرح باید تمام موارد را به کار بگیریم.
حافظی توضیح داد: در مدت زمان کوتاهی که برای تهیه طرح در نظر گرفته شده انتظار می رود که بین دستگاه ها همبستگی و هماهنگی صورت گرفته و تمام اطلاعات مورد نیاز مشاور در اختیار آن ها قرار گیرد.

به گفته او کمبود اطلاعات باعث ایجاد اشتباهات زیادی می شود و هر چه اطلاعات کامل تر و جامع تر باشد طرح جامع تری نیز خواهیم داشت.

معاونت شهرسازی اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان افزود: بهتر است که نقشه به روز و پایه در اختیار مشاور قرار گیرد همچنین به واسطه منظر فرهنگی شهر جهانی بم باید هماهنگی لازم با سازمان میراث فرهنگی داشته باشیم تا بتوانیم مشکلات و دغدغه های شهر را با توجه به سند منظر فرهنگی در نظر بگیریم.

شهرستان بم در فاصله۱۹۵ کیلومتری استان واقع شده است.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار