معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از کشف سه هزار و ۷۸۱ کیلوگرم مواد تاریخ مصرف گذشته غذایی در منطقه جنوب کرمان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۹ 23 March 2021

علی اصغر خیرخواه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ضمن تبریک سال نو، کشف این میزان مواد غذایی فاسد را نتیجه طرح سلامت نوروزی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان اعلام کرد.

وی به طرح سلامت نوروزی اشاره کرد و تاریخ آغاز این طرح را ۲۶ اسفندماه ۹۹ و زمان پایان طرح را ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ اعلام کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از بازرسی ۲ هزار و ۹۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خبر داد و گفت: ۲۱ اکیپ شامل ۸۵ نفر در منطقه جنوب کرمان از این مراکز بازرسی می کنند.

وی با بیان اینکه ۲۰ واحد صنفی در جنوب کرمان به دلیل رعایت نکردن مسایل بهداشتی پلمپ شدند، بر رعایت مسایل بهداشتی توسط مراکز عمومی و تهیه و توزیع مواد غذایی تایید کرد.

وی به مانور سلامت نوروزی بهداشت محیط در جنوب کرمان اشاره کرد و هدف این طرح را ایجاد حساسیت به منظور رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و همچنین رعایت دستورالعمل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی در راستای کنترل وضعیت بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و سامانه‌های آبرسانی بود.

خیرخواه اظهار داشت: تیم های بازرسی بهداشت و محیط در ۲ نوبت صبح و عصر وظیفه نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی را در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان انجام می دهند.

وی گفت: شهروندان در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می‌توانند شکایت‌های خود را به سامانه فوریت‌های سلامت محیط کار از طریق شماره ۱۹۰ اعلام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، یک سوم‌پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار