معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی:
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گفت: کرمان به عنوان زادگاه سپهبد شهید سلیمانی از دیرباز به عنوان مقصد گردشگری فرهنگی محسوب می شود و اکنون وجود مزار مطهر این شهید بزرگوار در این استان فرصت جدیدی برای جذب گردشگران فراهم آورده است.
کد خبر: ۹۵۰۷۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۶ 23 March 2021

 

ولی تیموری روز سه شنبه در حاشیه سفر به کرمان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عید نوروز افزود: مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی در هر نقطه ای از کشور باشد برای آن خطه اعتبار و ارزش به ارمغان می آورد.

وی اظهار داشت: وجود مزار حاج قاسم سلیمانی در کرمان مسئولیت ما را در حوزه گردشگری مقاومت سنگین تر می کند و برای احداث سه مجتمع بین راهی اعتباری در این استان معادل چهار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

تیموری بیان کرد: هم اکنون در استان کرمان شاهد جنبه های معنوی و تعالی بخش گردشگری هستیم و وجود مزار شهید حاج قاسم سلیمانی موجب توسعه مسیر گردشگری مقاومت، معنوی و تعالی بخش خواهد شد.

تیموری با اشاره به حضور زائران مرقد حاج قاسم سلیمانی بیان کرد: با وجود ایام نوروز، شاهد حضور جمعیت کثیری برای زیارت بارگاه سردار سلیمانی هستیم که این موضوع می تواند نقطه قوتی در زمینه گردشگری مقاومت برای گردشگران داخلی و کشورهای منطقه باشد. ‌

وی مرقد سردار سلیمانی را مقصدی برای گردشگری دفاع مقدس و مقاومت دانست و اظهار کرد: با این اتفاق مهم ارادتمندان به سردار دل ها از سراسر دنیا به سوی کرمان سرازیر خواهند شد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور درباره تامین زیرساخت های گردشگری در کرمان گفت: این استان یک مقصد گردشگری است و تاسیسات و زیرساخت های گردشگری مناسبی دارد.

وی عرضه و تقاضا را مکمل یکدیگر دانست و تصریح کرد: دولت با اعطای تسهیلات و اعتبارات زمینه را برای ایجاد زیرساخت های گردشگری مقاومت فراهم خواهد آورد که این موضوع مستلزم همکاری و حمایت مسئولان عالی این استان نیز است.

این مسئول با بیان اینکه برنامه های کاملی در قالب طرح جامع گردشگری استان کرمان در حال تدوین است، عنوان کرد: در این طرح تکمیل زیرساخت های گردشگری مقاومت نیز در اولویت کار قرار گرفته و وزارت میراث فرهنگی نیز برای تکمیل این زیرساخت ها حمایت لازم را خواهد کرد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور خاطرنشان کرد: اکنون زیرساخت های گردشگری کرمان در حد قابل قبولی است اما اگر تقاضا افزایش پیدا کند برای ایجاد زیرساخت های جدید حمایت های لازم را از بخش خصوصی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: با توجه آثار تاریخی موجود، کرمان یکی از مقاصد مهم گردشگری بین المللی از گذشته تاکنون بوده است.

این مسئول ادامه داد: ایجاد جاذبه های جدید گردشگری، ایجاد زیرساخت های جدید گردشگری را به دنبال خواهد داشت زیرا این دو موضوع در موازات یکدیگر قرار دارند.

تیموری تاکید کرد: در صورتیکه زیرساخت های لازم وجود داشته باشد اما عملا تقاضایی برای این مراکز خدماتی نداشته باشیم آنگاه در این زمینه محکوم به شکست هستیم.

وی با بیان اینکه بخش خصوصی به فهم درستی در صنعت گردشگری رسیده و می داند که این صنعت خالق ثروت است تصریح کرد: اکنون با وجود شیوع کرونا بیش از ۲ هزار پروژه در حوزه گردشگری در حال انجام است و دولت هم در این زمینه نقش تسهیل گری و حمایتی را بر عهده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار