بانوی کرمانی گفت: در نخستین روزهای سال ۱۴۰۰ به شکرانه سلامتی و تندرستی توانستم یکصد و هشتاد و هشتمین اهدای خون را در سازمان انتقال خون استان کرمان به ثبت برسانم.
کد خبر: ۹۵۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸ 25 March 2021

 

ماندانا حجاریان روز پنجشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب افزود: گاهی مناسبت های ملی- مذهبی و تعطیلات برای اهدای خون بهانه خوبی هستند و می توانیم زکات سلامتی خود را به عزیزان چشم به راه خون و فرآورده های خونی هدیه کنیم .

وی اضافه کرد: باید اهدای خون به عنوان یک امر مهم و انسانی ملکه ذهنمان باشد و همانند نماز و روزه جزو واجبات زندگی همه ما قرار گیرد و با سال جدید دگرگونی، انقلابی انسانی و حیات بخش را در زندگی خودمان به تصویر بکشیم.

وی با اشاره به اینکه دراین برهه حساس که کرونا آرامش فکری و جسمی را از همه مردم دنیا گرفته تاکید کرد: چه خوب است که به فکر بیماران نیازمند به خون و فراورده های خونی در کشور و استان مان باشیم بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی، هموفیلی، انواع عمل های جراحی،تصادفات، زایمان‌ها و فرزندان نارس از قبیل آنهایی هستند که نیاز حیاتی به خون دارند .

حجاریان خاطرنشان کرد: متاسفانه ‌پایین آمدن میزان مصرف مواد خوراکی همانند گوشت و تخم مرغ و انواع مغزهای گیاهی که لازمه خون سازی هستندبر اثر گرانی بر کسی پوشیده نیست.

وی از متولیات بهداشتی کشور و استان کرمان درخواست کرد تا در این زمینه هرچه زودتر تدبیری بیندیشند، تا مردم از لحاظ تغذیه مشکل نداشته باشند و بتوانند همچون گذشته یاری رسان سازمان انتقال خون باشند و همچنین بیماران دغدغه کمبود خون را در کنار بیماری هایشان احساس نکنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار