مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حدود ۱۸۴ واحد تجاری با متراژی بالغ بر ۱۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع به منظور ساماندهی و بهینه سازی کاربری بخشی از املاک و فضاهای آموزشی با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی در راستای خلق درآمد پایدار در این استان احداث شده و یا در حال ساخت است.
کد خبر: ۹۵۰۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 25 March 2021

 

احمد اسکندری نسب روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجاری‌سازی فضاهای آموزشی این استان طی سه سال اخیر ۴۱ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان درآمد اختصاصی برای آموزش و پرورش ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان کرمان طی چند سال اخیر تجاری سازی فضاهای آموزشی دارای قابلیت تجاری را به منظور ایجاد درآمد پایدار بر اساس مجوزهای قانونی از مهمترین راهبردهای خود قرار داده و در همین راستا بیش از پنج کیلومتر زمین دارای موقعیت تجاری در فضاهای آموزشی شناسایی شده که قابلیت ساخت بیش از ۸۰۰ واحد تجاری دیگر را دارد که به دلیل کمبود منابع مالی و عدم استقبال بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در این حوزه با مشکلی جدی مواجه هستیم که همکاری نهادهای دولتی را در زمینه تحقق این مهم می طلبد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: عملیات ساخت هشت واحد تجاری قلعه گنج، پنج واحد تجاری در شهرستان رابر، سه واحد تجاری در منطقه راین و ۲۰ واحد تجاری در شهر کرمان بلوار جمهوری اسلامی آغاز شده و بزودی به بهره برداری می رسد.

اسکندری نسب به ساخت ۴۷ واحد تجاری در شهرستان جیرفت با تغییر کاربری پنج فضای آموزشی به متراژ هزار و ۲۷۲ مترمربع اشاره کرد و گفت: تجاری سازی فضاهای آموزشی در جیرفت سالانه درآمدی بالغ بر ۲ میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان برای آموزش و پرورش این شهرستان آورده داشته است.

وی افزود: ساخت و بهره برداری از ۱۸ واحد تجاری در شهرستان بافت، ۱۳ واحد تجاری در سیرجان، ۱۲ واحد تجاری در زرند، ۲ واحد تجاری در راور، هشت واحد تجاری در شهربابک، ۹ واحد تجاری در عنبرآباد، هفت واحد تجاری در بردسیر و چهار واحد تجاری در نرماشیر نیز مراحل پایانی خود را می گذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار