رئیس اداره موزش و پرورش استثنایی استان کرمان گفت: ۹۹.۶ درصد از نوآموزان بدو ورود به دبستان این استان طی سال گذشته مورد ارزیابی برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۴۵۱۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 10 April 2021

عباس صفوی روز شنبه در نشست معاونان آموزش ابتدایی و متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در سال ۹۹ با وجود محدودیت های ناشی از بیماری کرونا ۹۹.۶ درصد نوآموزان سنجش شدند، در حالی که این میزان در سال قبل از آن ۹۸ درصد بوده و در این زمینه شاهد رشد بوده ایم.

وی از معاونان آموزش در آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق به عنوان بازوان آموزش و پرورش استثنایی یاد و تصریح کرد: در حال آماده سازی شرایط برای اجرای برنامه سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی امسال هستیم تا اوایل خرداد ۱۴۰۰ کلید بخورد، از آنجا که به دنبال جذب و پوشش حداکثری نوآموزانیم، توصیه می شود مراکزی برای این برنامه منتخب شوند که به سیستم سرمایشی مناسب و امکانات خوبی مجهز بوده و دسترسی ساده به آن ها مقدور باشد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، سیاست آموزش تلفیقی و فراگیر دانش آموزانی که امکان حضور در مدارس عادی را دارند مهم تلقی کرد و گفت: سه گروه دانش آموزان تلفیقی شامل آسیب دیدگان شنوایی، جسمی- حرکتی، نابینا و کم بینا با داشتن پشتیبان، منشی و رابط می توانند در مدارس عادی تحصیل کنند که در این خصوص معاونان آموزش باید پیگیر باشند.

صفوی به توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و گفت: رتبه هشت کنکور سراسری دانش آموزی نابینا و رئیس مجلس دانش آموزی و مشاور رئیس سازمان آموزش و پرورش کشور نیز دانش آموز کرمانی معلول جسمی - حرکتی است.

وی بر بازدید مستمر از مدارس استثنایی تاکید و تصریح کرد: آمادگی برگزاری هرگونه دوره آموزشی را به درخواست معاونان آموزش با رویکرد تلاش برای رفع مسائل و مشکلات آموزش و پرورش داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار