مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان از توقیف ۲ هزار و ۹۴۵ راس دام در این منطقه طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۹۵۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵ 10 April 2021

 

علی احمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دام های سبک و سنگین در جنوب کرمان توسط ماموران انتظامی در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان توقیف شد.

وی دام های توقیفی این منطقه را شامل ۲ هزار و ۹۱۸ راس گوسفند و بز و ۲۷ راس گاو اعلام کرد.

وی تصریح کرد: دام های توقیف شده به دلیل نداشتن گواهی حمل بهداشتی توسط ماموران انتظامی کشف و برای اعلام نظر در مورد سلامت این دام ها به ادارات دامپزشکی شهرستان های منطقه منتقل شدند.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان ادامه داد: پس از بررسی پرونده و دستور دادستان تعداد ۵۲۸ راس به اداره اموال تملیکی تحویل داده شده است.

وی با بیان اینکه جابه جایی و حمل بی ضابطه و بدون مجوز بهداشتی دامپزشکی هر گونه دام ممنوع است، گفت: حمل غیرقانونی احتمال انتقال بیماری های دامی و مشترک بین انسان و دام را افزایش خواهد داد.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان حمل غیرقانونی دام ها را تهدیدی علیه بهداشت عمومی جامعه دانست و از برخورد قانونی با هنجرشکنان خبر داد.

احمدی از کشتار ۱۰ هزار و ۲۱۷ راس دام در کشتارگاه های منطقه جنوب کرمان خبر داد و گفت: این تعداد کشتار طی سال گذشته انجام شده که شامل دام های سبک و سنگین است.

وی تصریح کرد: دام های کشتار شده شامل پنج هزار و ۹۰۲ راس دام سبک و چهار هزار و ۳۱۵ راس دام سنگین است.

وی با بیان اینکه کشتارگاه های دام منطقه جنوب کرمان دارای نواقصی است، گفت: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد با دستگاه های مرتبط رفع این مشکلات در حال پیگیری است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان تعداد کشتارگاه های فعال این منطقه را سه عدد برشمرد و از حمایت بخش خصوصی برای ایجاد کشتارگاه صنعتی در این منطقه خبر داد.

اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، یک سوم پهناورترین استان کشور را با هفت شهرستان و جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار