رئیس علوم پزشکی کرمان گفت: اجرای گام پنجم طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا شب گذشته به استان ابلاغ شده که با همکاری بسیج انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۴۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹ 10 April 2021

 

حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر امروز در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا استان کرمان که با حضور زینی‌وند استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد اظهار داشت: تعداد بیماران سرپایی و درصد مثبت شدن آزمایش بیماران سرپایی در استان افزایش پیدا کرده و دو تا سه برابر شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 580 نفر در بیمارستان‌های استان به‌دلیل ابتلا به کرونا بستری هستند گفت: سرعت رشد ابتلا در استان بسیار زیاد است و منحنی نمودار ابتلا، شیب حدود 85 درصد دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه تخت‌های بیمارستانی اختصاص داده شده به بیماران کویید19 محدود بوده و در حال اشغال هستند افزود: اجرای طرح شهید سلیمانی مقابله با کرونا در قالب گام پنجم شب گذشته به استان ابلاغ شده است که با همکاری بسیج انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح برای قطع زنجیره ویروس کرونا اجرا شده و خدمات به مردم در اجرای طرح شهید سلیمانی تشدید می‌شود ادامه داد: در شرایط فعلی هیچ اغماضی نباید انجام شده و با متخلفین نغض پروتکل‌های بهداشتی باید برخورد شود.

رشیدی‌نژاد با بیان اینکه قرنطینه بیماران آلوده به ویروس بسیار اهمیت دارد تا از شیوع بیشتر در جامعه جلوگیری شود گفت: امید داریم با واکسیناسیون کامل از شر این ویروس رهایی پیدا کنیم اما تا آن زمان باید پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت شود.

حسین صافی‌زاده قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها افزایش صعودی دارد گفت: در بعضی شهرستان‌های استان مانند رفسنجان شیب افزایشی تندتر است.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: پیش‌بینی افزایش مرگ و میرها بعد از افزایش تعداد بستری‌ها می‌شود و باید بیماری را جدی گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار