رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به تنش آبی شدید، نیاز واحدهای صنعتی و همچنین بخشی از تعهدات مربوط به شرکت انتقال آب خلیج فارس در مورد آب آشامیدنی؛ قرارداد تامین آب شهر کرمان و واحدهای صنعتی خلیج فارس بزودی با حضور استاندار کرمان عملیاتی می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۱۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 12 April 2021

 

محمدرضا پورابراهیمی در نشست مشترک مدیرعامل انتقال آب خلیج فارس، مدیر شرکت گل گهر، رئیس هیات مدیره شرکت مس با وی در خصوص مسائل مربوط به تامین آب شهرستان کرمان افزود: استاندار کرمان در راستای اجرای طرح انتقال آب حمایت های لازم را انجام داده و موضوع عقد قرارداد با شرکت ها با حضور علی زینی وند در روزهای آینده نهایی می شود.

وی ادامه داد: امیدواریم با توجه به برگزاری این نشست و هماهنگی های انجام شده بتوانیم هر چه سریع تر خبرهای خوبی را در زمینه تامین آب آشامیدنی و صنعت از تخصیص سهمیه آب خلیج فارس به کرمان به کردم بدهیم.

پورابراهیمی اعلام کرد: مذاکرات انجام شده با شرکت انتقال آب خلیج فارس به جز تخصیص آب به بخش آشامیدنی و صنعت برای شهر کرمان، امکان انجام عملیات اجرایی مسیر تکمیل خط انتقال آب به شهرستان کرمان را در توافق نهایی کرده است.

علیاری، مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس نیز از زحمات و تلاش های رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در راستای کمک به تامین منابع مالی پروژه انتقال آب تقدیر کرد و گفت: تامین مالی ۲ هزار میلیارد تومان تامین مالی در سال ۹۶ و ۹۷ از طریق تشکیل سندیکا و از طریق کمیسیون اقتصادی برای اجرای طرح انتقال آب، بزرگترین کمک برای اجرایی شدن این پروژه مهم ملی در استان و کشور بود که اگر کمک، مساعدت های و پیگیری های دکتر پورابراهیمی در پروژه انتقال آب نبود این پروژه به سرانجام نمی رسید.

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس تصریح کرد: ظرفیت انتقال آب در فاز اول و دوم به جز نیاز واحدهای صنعتی شرکت های ملی مس، گل گهر، چادرملو سایر نیازها در حوزه های صنعتی و موارد دیگر را نیز می تواند پوشش دهد.

وی اظهار داشت: میزان تولید و انتقال آب شیرین در فاز اول و دوم پاسخگوی نیاز وضعیت موجود و طرح های توسعه ای ۲۰ ساله آینده شرکت های صنعتی مس و گلگهر خواهد بود و در کنار تامین آن میزان مازاد آن امکان تخحصیص از طریق ایجاد بازار آب برای واحدهای صنعتی امکان انتقال به سایر موارد خواهد بود.

وی گفت: با توجه به مسیر خط انتقال آب بزودی برنامه فاز دوم که افزایش تولید اب شیرین و انتقال آن به کرمان، یزد و هرمزگان در دستور کار شرکت تامین اب خلیج فارس قرار دارد.

ایمان عتیقی مدیر عامل شرکت گلگهر نیز از زحمات و تلاش دهای انجام شده طی سال های اخیر برای اجرای این پروژه مهم و همه دست اندرکاران بویژه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشکر و اعلام آمادگی کرد با همکاری شرکت ملی مس آمادگی داریم تامین آب واحدهای صنعتی و سایر موارد مانند شرب را در چارچوب ضوابط و مقررات شرکتی و توافق با وزارت نیرو و صمت عملیاتی کنیم.

در این نشست همچنین انارکی رئیس هیات مدیره شرکت مس نیز گفت: یکی از اقدامات مهم طی سال های گذشته در حوزه توسعه صنعت تامین اب مورد نیاز این واحدها بودهو این اقدام مهم ظرفیت ظرفیت مهمی را برای تامین آب مازاد بر نیاز واحدهای صنعتی گل گهر و شرکت ملی مس در مناطق صنعتی رفسنجان و کرمان فراهم آورده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار