شهردار کرمان تأکید کرد؛
شهردار کرمان بر لزوم اجرای طرح مناسب گردشگری مذهبی در محدودۀ گلزار شهدای کرمان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۵۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳ 13 April 2021

 سیدمهران عالم‌زاده، در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور رئیس و سایر اعضای شورا و محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیر گلزار شهدای کرمان برگزار شد، با بیان اینکه ادامۀ اقدامات لازم در شهر کرمان در رابطه با سردار دل‌ها به‌ویژه مزار شهدا و مرقد مطهر این سردار بزرگ اسلام، باید به‌صورت کارشناسی و در سطح ملی دیده شود، گفت: در یک سال اخیر جلسات متعددی در ستاد بزرگداشت مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در رابطه با انجام فعالیت‌های لازم برای معرفی مکتب و برگزاری سالگرد شهادت سردار دل‌ها برگزار شد.

وی افزود: در راستای مصوبات ستاد بزرگداشت مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، اقداماتی ازجمله نصب یادمان‌ها، تابلوها و المان‌ها و فضاسازی شهر به‌خصوص مسیر میدان «شورا» تا موزه «دفاع مقدس» انجام شد.

شهردار کرمان همچنین به جدیت مدیران شهرداری نسبت به آماده‌سازی و مناسب‌سازی شهر کرمان در آستانۀ سالگرد شهادت سردار دل‌ها اشاره و بیان کرد: به مناسبت سالگرد شهادت سردار دل‌ها، تبلیغات شهری به‌صورت ویژه انجام شد.

عالم‌زاده همچنین بیان کرد: تاکنون، هر اقدامی در خصوص معرفی، ترویج و تبلیغ مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی در شهر کرمان، بر عهدۀ شهرداری و سپاه پاسداران بوده و از سوی ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر چندان کار خاصی انجام نشده است.

شهردار کرمان در پاسخ به درخواست مدیر گلزار شهدای کرمان و مدیرکل سابق بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان، مبنی بر تسریع و تجمیع اقدامات موردنیاز در گلزار شهدا و مرقد مطهر سردار دل‌ها، پیشنهاد داد تمام اقدامات موردنیاز از جمله توسعۀ راه‌ها، اصلاح شبکۀ معابر، تکمیل و تجهیز سرویس‌های بهداشتی، ایجاد محل اسکان موقت و پارکینگ، در قالب عقد قرارداد با مشاور ذی‌صلاح، در دستور کار قرار گیرد و به مرور انجام شود.

عالم‌زاده با بیان اینکه برای انجام تمام این اقدامات، نیازمند اصلاح بودجه هستیم، گفت: باید هرچه زودتر با انتخاب مشاور، اقدامات اجرایی طبق نظر و پیشنهاد ستاد بزرگداشت مکتب سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و سپاه پاسداران شروع شود.

وی با اشاره به مجاورت گلزار شهدا با مجموعۀ پردیسان قائم (عج)، این مجموعه را از لحاظ دارا بودن ظرفیت گردشگری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: لازم است در کنار بهره‌گیری از این فضا، کارها را در چارچوب مشخص جلو ببریم و اقدامات لازم را انجام دهیم.

شهردار کرمان افزود: برای اسکان موقت زائران نیز در حال حاضر مکان‌هایی وجود دارد؛ بنابراین، پیشنهاد می‌شود اصلاح معابر، اجرای پارکینگ و تعریض راه‌ها و مسیرهای دسترسی به گلزار شهدا و مرقد مطهر سردار دل‌ها، در اولویت قرار گیرد.

عالم‌زاده ادامه داد: برای سرعت‌بخشیدن به کارها باید چارچوب مشخصی وجود داشته باشد و در ادامه، پیاده‌راه سردار دل‌ها که از سوی مشاور ذی‌صلاح شهرداری در حال پیگیری است، اجرا شود.

شهردار کرمان در عین حال تأکید کرد: انجام اقدامات لازم و برآوردن انتظارات مردم و مسئولان در خصوص ایجاد امکانات و فضاسازی لازم در شهر کرمان با محوریت معرفی سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی، تنها بر عهدۀ شهرداری کرمان نیست؛ بلکه این مهم باید در سطح ملی دیده شود و کارها به‌صورت کارشناسی پیش برود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار