رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: صادرات واحدهای صنعتی، معدنی و کشاورزی این استان به ۲ میلیارد و ۱۶۰ میلیون دلار در سال ۹۹ رسید که ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد داشته است.
کد خبر: ۹۷۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲ 11 June 2021

مهدی حسینی‌نژاد روز جمعه در نشست وزیر صمت با فعالان اقتصادی استان کرمان افزود: این استان رتبه دوم رفع تعهدات ارزی را با اجرای ۹۱ درصد آن کسب کرد، این آمار در حالی است که میانگین استان‌ها ۷۲ درصد بوده و در این خصوص در رتبه دوم کشور قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: فصل صادرات است و اگر مشکل بازه زمانی، رفع تعهدات ارزی برطرف نشود محصول پسته دچار چالش می‌شود و پیشنهاد شده رفع تعهد ارزی برای سال های ۹۷ و ۹۸ تا پایان آبان ماه تمدید شود که صادرکنندگان ما دچار چالش نشوند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ظرفیت معدنی خوبی داریم اما پیمانکاران امکانات افراد دارای کارت تولیدی را دریافت نکرده‌اند و تنها کارت بازرگانی دریافت می‌کنند.

وی عنوان کرد: پیشنهاد می شود، شرکت های پیمانکاری با پیگیری سازمان توسعه تجارت این موضوع را دنبال کنند که از شمول کارت بازرگانی پیمانکار خارج شده و به سمت واحد تولیدی بروند که از مزایای تولید در صادرات خود استفاده کنند.

حسینی‌نژاد تصریح کرد: در ترکمنستان ‌عوض کردن کامیون ها کشور را دچار چالش کرده که بایستی با کمک و همکاری وزارتخانه های مرتبط این موضوع را حل و فصل کنیم.

وی گفت: همچنین تاجیکستان واردات کالاهای خود را به علت تحریم‌ها از کشور افغانستان می گیرد.

وی افزود: عمده مشکلات زغال سنگ سنوات و تخصیص سختی کار به این مشاغل است که یکهزار و ۷۰۰ نفر از کارکنان این شرکت‌ها مشمول آن نشده است.

وی تاکید کرد: بایستی به این چالش توجه شود که از محل شرکت زغال سنگ با همکاری وزیر صمت می توان آن را رفع کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اضافه کرد: ایجاد ارزش افزوده در صنعت زغال سنگ با صنایع دانش بنیان در دنیا ۳۰۰ مرحله پیش رفته و ما تا ۲ مرحله زغال خام و کک پیشرفت داشتیم که تفاهم نامه مرحله سوم تولید این محصول امروز در زرند مصوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار