استاندار :
استاندار کرمان گفت : با جدیت پیگیر مشکل آبی کرمان هستیم، و در این راستا و بررسی های انتقال آب از خلیج فارس به کرمان در حال انجام است و تاکنون ۲۷۰ میلیارد تومان برای پروژه اخذ کرده ایم .
کد خبر: ۹۷۱۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴ 16 June 2021

علی زینی وند صبح چهارشنبه در بازدید از پروژه اضطراری تامین آب شهر کرمان افزود: همچنین برای عبور از بحران تابستان به طور موقت راهکارهای عملی در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: شرایط ناخواسته ای هم در آب و برق در این مدت به وجود آمده است و از مردم برای مشکلات اخیر عذرخواهی می کنیم.

استاندار افزود: منابع آب کرمان محدود است و بیش از هزار لیتر بر ساعت نسبت به نیاز شهر کرمان کمبود داریم و از هفت سال پیش این وضعیت است و مسئولان وقت نیز دنبال راه هایی بودند اما همانگونه که شاهدیم آن راه ها کارساز نبودند.

زینی وند با اشاره به راهکارهای مدیریت مصرف تصریح کرد: دو راه برای انجام این امر وجود دارد یا آب را نوبت بندی کنند و بعضی جاها قطع شود که بر اساس نظرات کارشناسی این کار تایید نشده است بنابراین همین آب را با فشار کم مدیریت کنیم؛ هر راهی که وجود داشته باشد ما انجام می دهیم .

استاندار کرمان ادامه داد: راهکار دیگر برای حل این مشکل راه فوری و اورژانسی است که امروز از روند عملیات پروژه اضطراری تامین آب شهر کرمان بازدید کردیم که یک پنجم کمبود آب حل می شود و بحمدالله مشکل بودجه در این پروژه حل شد و تمام دستگاه ها برای حفاری مجوزها را صادر کردند و سر پروژه حاضر بودند.

وی یادآور شد: پیمانکار و اداره آب قول دادند که این پروژه در طول تیر ماه به پایان می رسد و مشکل آب در شهر کرمان برطرف شود.

زینی وند با اشاره به پیگیری مشکل کمبود آب تصریح کرد: دستور دادیم همه چاه هایی که در بخش خصوصی هستند و از نظر بهداشتی تایید می شود بزودی وارد شبکه بشوند و همچنین آبرسانی سیار که از دیگر راهکار های موقت در این زمینه است انجام می شود که همین امروز چهار دستگاه تانکر پیش بینی کردیم تا خریداری شوند و شبانه روز به صورت سیار مناطق را پوشش دهند.

استانداربا ظاهار امیدواری که بتوانیم برای کرمان آب پایدار تامین کنیم اظهار داشت: پایدارترین آبی که برای کرمان می توان تامین کرد، آب خلیج فارس است و در طول این مدت ما روی این مشکل تمرکز کردیم و با کمک نمایندگان بیش از ۱۰ جلسه داشتیم و۲۷۰ میلیارد تومان برای این مورد اخذ کنیم.

وی ادامه داد: اعتبار کل پروژه هزار میلیارد تومان است که در استان در حال تکمیل آن هستیم و برای آب روستایی ۲۰۰ میلیارد ابلاغ داریم که همین یک ماه و نیم بتوانیم اعتبارات آن را اخذ کنیم.

زینی وند با اشاره به خدمات دولت گفت: در این دولت برای آب پایدار تدابیر زیادی اندیشیده شد و بسیاری از کارها بزودی به ثمر می نشینند، امیدواریم از این بحران که ما را شرمنده مردم کرده است بزودی عبور کنیم.

استاندار کرمان خطاب به مردم کرمان اظهار کرد: ما بارها گفتیم اگر قرار بر قطع است، تبعیضی نباشد و همه خانه ها باشد به طوریکه حتی آب خانه خود من هم قطع بود، ما در کنار مردم هستیم و مشکلات را درک می کنیم، امیدواریم بزودی مشکلات آبی هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت حل شود.

وی افزود: ما اگر کل آب خلیج فارس را بیاوریم و مدیریت صحیح و صرفه جویی نکنیم باز کمبود داریم و باید با نهایت دقت در مصرف برق و آب صرفه جویی کنیم.

زینی وند از با حمایت از این پروژه تاکید کرد: پیمانکاران خط برق و آب قولی ک به ما دادند را عمل کنند، معاونین ما هستند هر مشکل و مانعی بود فوری و خارج از روال اداری انجام و حل خواهد شد، زیرا این منبع خوب و پایداری است و خودش بخشی از مشکل را حل می کند.

پیمانکاران سه نوبته در پروژه اضطراری تامین آب شهر کرمان کار می‌کنند

مدیرکل آب منطقه ای کرمان در این بازدید اظهار داشت: این منبع آبی را سال گذشته همکاران کشف کردند که می تواند به یاری تامین آب استان آید، حفاری و تجهیز هفت حلقه چاه تجمیع و به مخزن ۶۰ هزار متر مکعبی شهر کرمان متصل می شود که ۶.۸ کیلومتر مربع طول خط انتقال آب است.

محمد طاهری افزود: مجموع آب دهی چاه ها ۲۰۰ لیتر است و منبع ابی خوبی خواهد بود و برآورد اعتبار پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال است، همچنین پیمانکاران خوبی پروژه را بر عهده دارند و قبل از عقد قرارداد شروع به کار کردند و شبانه روزی کار می کنند.

به گفته وی مقرر شده است تا ۱۵ روز دیگر این پروژه به پایان رسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار