معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمت کاشی‌کاری ضلع شمالی و شرقی مسجد امام (ملک) این شهر خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۶ 16 June 2021

 

به گزارش تابناک کرمان، مجتبی شفیعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اندود گچ طاق‌نماها و کف‌سازی مسجد امام شهر کرمان افزود: در این فاز از عملیات مرمتی مسجد امام کرمان اعتباری معادل پنج میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح مرمتی به مدت پنج ماه به طول می‌انجامد، اظهار داشت: مسجد ملک یکی از مهم‌ترین مساجد تاریخی شهر کرمان است که قدمت آن به دوره سلجوقیان برمی‌ گردد.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: این مسجد در دوره‌های مختلف مورد مرمت و تعمیر قرار گرفته و مرمت این بنای تاریخی توسط مرمت‌گران بومی این استان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: عملیات مرمت بخش های آسیب دیده ضلع‌ شرقی مسجد امام (ملک) کرمان نیز سال گذشته با اعتباری بالغ بر۲ میلیارد ریال به مدت ۲ ماه انجام شده است.

مسجد امام کرمان با ملک مربوط به دوره سلجوقیان است، این بنای تاریخی بزرگترین و قدیمی‌ترین مسجد کرمان و دارای شبستان‌های متعدد و صحن وسیعی است که در هنگام حکومت سلجوقیان کرمان یعنی قرن پنجم و به سال ۴۷۸ هجری قمری ساخته شده و بانی آن ملک توران شاه یکم است.

مسجد امام کرمان با قدمتی هزار ساله هم‌اکنون در بخش جنوبی ناحیه تاریخی بازار کرمان در خیابان امام خمینی (ره) واقع شده و در ۱۵ مهر ۱۳۴۶ با شماره ثبت ۷۶۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار