سرپرست پلیس راهور استان کرمان با اشاره به اجرای طرح ترخیص فوق العاده خودروهای توقیفی از ۱۸ خرداد تا ۲۸ مردادماه سال جاری در این استان گفت: سه هزار و ۸۸۰ خودرو در پارکینگ‌های کرمان توقیف است و تمام این خودروها شرایط ترخیص را دارند.
کد خبر: ۹۷۳۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 22 June 2021

سرهنگ امیر معین الدینی روز سه شنبه در نشست خبری افزود: طرح ترخیص فوق العاده خودروهای توقیفی در کرمان شامل خودروهایی که دستور قضائی، اجرائیات دادگستری و مواد مخدر دارند، نمی شود.

وی با اشاره به اینکه خودروهای توقیفی شامل خودروهایی است که به صورت عادی توسط پلیس راهور به دلیل تخلفات راهنمایی و رانندگی نداشتن گواهینامه مجاز، و بیمه نامه شخص ثالث و توقیف شده، است اظهار داشت: توقیف خودرو به علت عدم گواهینامه معتبر می توانند با معرفی شخص دیگر با داشتن گواهینامه معتبر جهت ترخیص خودرو خود اقدام کند و همچنین در خصوص عدم بیمه نامه ثالث بدون بیمه نامه خودرو ترخیص و می توان از مزایای تقسیط بیمه با توجه به نامه توقیف خودرو به صورت یک ساله بهره ببرد.

این مسئول یکی از مزایای این طرح را بخشودگی نصف جرائم و تخلفات خودروها عنوان کرد و ادامه داد: مالک خودرو می تواند بدون رسیدگی و اعتراض به جرائم خودرو توقیفی را ترخیص کند.

وی با بیان اینکه برای ترخیص خودرو نیاز به حضور در راهنمایی و رانندگی نیست، تصریح کرد: برای سهولت و دسترسی راحت متقاضیان تمام کاربران دفاتر پلیس به اضافه ۱۰ آموزش های لازم را گذراندند و تمامی دفاتر آماده ارائه خدمت به متقاضیان است.

معین الدینی تاکید کرد: همه خدمات در راهور ۱۲۰ و همچنین در اپلیکیشن «پلیس من» فراهم شده است.

وی به طرح صفر شدن چراغ قرمز اشاره و بیان کرد: ۷۰ درصد تصادفات شهر سیرجان به دلیل اجرای این طرح کاهش یافته که به صورت پایلوت ‌در سیرجان انجام می شود.

وی گفت: طرح صفر شدن چراغ قرمز به این صورت است که پس از اتمام شمارش صفر می شود و اندکی طول می کشد تا چراغ سبز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار