معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه طرح توزیع مرغ با استفاده از زیرساخت پست از یکم اردیبهشت ماه در برخی از استان کشور آغاز شد گفت: این طرح از امشب (شنبه) در چند کشتارگاه استان کرمان آغاز می‌شود.
کد خبر: ۹۷۳۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 26 June 2021

حمید محله‌ای روز شنبه در نشست طرح نظارت بر روند توزیع گوشت مرغ با زیرساخت پست جمهوری اسلامی افزود: این طرح تا ۱۱ تیرماه سال جاری باید در کل کشور گسترش یابد.

وی اظهار داشت: محموله هایی که از کشتارگاه به مقصد خرده فروشی و عمده فروشی برای قطعه بندی ها و رستوران ها صادر می شود باید با زیرساخت پست بارکد نصب کنند و این بارکد در مقصد بازخوانی و توسط تحویل گیرنده دریافت شود.

معاون دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: این تایید به صورت سیستمی از شرکت پست به سامانه جامع تجارت وازرت صمت انتقال می یابد و به این ترتیب می‌توانیم حلقه نهایی پس از کشتارگاه را رصد کنیم و تحویل دهنده و تحویل گیرنده را در سامانه مستندسازی می کنیم.

وی تصریح کرد: در این طرح زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری از جمله سامانه جامع تجارت و زیرساخت شرکت ملی پست برای مرسولات پستی را استفاده می کنیم و زیرساخت جدیدی به آن ایجاد نمی شود.

وی با بیان اینکه تمامی کشتارگاه‌های استان کرمان موظفند میزان کشتار را در سامانه صمت درج کنند عنوان کرد: بر این اساس کشتار و فروش باید برای افراد و سازمان‌هایی انجام شود که در سامانه جامع تجارت ثبت نام شده باشد.

وی با اشاره به اینکه از این طریق تمام فرایندهای عملیاتی کار توزیع مرغ نیز شفاف سازی می شود افزود: هزینه نگهداری و پشتبانی نرم افزار و اطلاعات مسیربرها در قالب تفاهم نامه دولتی بین ‌وزارت صمت و شرکت پست انجام می شود که برعهده‌ واحدهای صنفی و کشتارگاه نخواهد بود.

وی یادآور شد: یکهزار و ۸۰۰ واحد صنفی در سامانه جامع تجارت استان کرمان ثبت شده و جواز کسب دارند که در این خصوص طرح و برنامه یاد شده، ارزش افزوده برای ما و شبکه عرضه ایجاد می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار