استاندار کرمان گفت: شاهد ورود موج سهمگین کرونا از استان‌های هرمزگان و سیستان و بلوچستان به کرمان هستیم و شرایط بسیار شکننده است.
کد خبر: ۹۷۳۹۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 26 June 2021

علی زینی‌وند با ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا گفت: طبق اعلام وزیر بهداشت، کرونا تأثیر قابل توجهی روی انتخابات نداشته است و طبق گزارش بازرسی‌ها همه شعب اخذ رأی پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کرده‌اند.

زینی‌وند با بیان اینکه در وضعیت بی سابقه‌ای از شیوع کرونا قرار گرفته‌ایم افزود: شاهد ورود موج سهمگین کرونا از استان‌های همجوار به کرمان هستیم و شرایط بسیار شکننده است.

زینی وند ادامه داد: درست است که واکسن کرونا باعث کاهش جزئی در آمار مرگ و میر شده است ولی باعث جلوگیری از ابتلاء نمی‌شود. واکسیناسیون نباید باعث شود که مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند.

وی با اشاره به اتمام انتخابات عنوان کرد: بازه زمانی در قرار داریم که مسئولان ارشد کشوری در حال جابجایی هستند ولی ما به عنوان مسئولان اجرایی استان نباید دست از کار بکشیم و شرایط را به حال خود رها کنیم. در صورتی که یکی از مسئولین تعلل و خللی ایجاد کند حتماً با وی سختگیرانه برخورد خواهم کرد.

استاندار کرمان با بیان اینکه هیچ چیز واجب تر و مهم‌تر از حفظ جان مردم نداریم، گفت: نیروی انتظامی باید سختگیرانه ورودی‌های استان را کنترل کند و حتی یک خودرو هم از استان‌های سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان وارد استان کرمان نشوند و در صورت مشاهده با آنها برخورد کنند.

زینی‌وند با تاکید بر تعطیلی تالارها و مراسمات گفت: اینکه بگوییم با تعطیلی تالارها مردم مراسم ازدواج خود را در منزل برگزار می‌کنند دلیل موجهی نیست و نیروهای انتظامی باید در صورت مشاهده داماد و پدر داماد را به مراجع قضائی معرفی کند.

وی همچنین در مورد جریمه عدم رعایت ممنوعیت‌های تردد شبانه افزود: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی افراد باید جریمه شوند و هیچ جریمه ای بخشیده نمی‌شود تا بعد از گذر از این شرایط بحرانی جلسه‌ای گذاشته و در موردش تصمیم گیری شود.

وی با اشاره به تجمعات زیاد در نمازهای جمعه گفت: از ستاد اقامه نماز خواهشمندم که نمازهای جماعت را در فضای باز و مشجر اقامه کنند و در صورت مناسب نبودن شرایط در مناطق نارنجی و قرمز آن را تعطیل کنند. طبق مصوبات در نمازهای جماعت در مناطق قرمز حداکثر ۷۰ نفر و در مناطق نارنجی حداکثر ۱۰۰ نفر می‌توانند حضور پیدا کنند اما طبق گزارش‌ها خیلی بیشتر از این تعداد در نمازهای استان کرمان شرکت می‌کنند.

زینی‌وند افزود: از گروه‌های بسیج و هلال احمر تقاضا دارم در کنار فرمانداران به اجرای هر چه سختگیرانه تر پروتکل‌های بهداشتی کمک کنند و همه اصناف را مورد بازرسی قرار دهند و در صورت تجمعات حتماً بازارها و مغازه‌ها را تعطیل کنند تا شاهد بدتر شدن اوضاع نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار