مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی خبر داد؛
مدیرعامل صندوق حفظ و احیای بناهای تاریخی کشور گفت: امیدواریم طی ۶ ماه آینده بنای بزرگترن خانه خشتی جهان به بخشی خصوصی واگذار و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.
کد خبر: ۹۷۳۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۳ 26 June 2021

هادی میرزایی ظهر شنبه در بازدید از بزرگترین خانه خشتی جهان در قاسم آباد رفسنجان ضمن اشاره به مساحت ۱۴ هزار مترمربعی این بنا اظهار داشت: خانه حاج آقا علی بزرگترین خانه خشتی جهان محسوب می‌شود که حدود ۷ هزار متر مربع اعیانی دارد.

وی بیان کرد: این بنا در سال ۱۳۸۷ طبق مصوبه هیئت وزیران و متعاقباً در سال ۱۳۸۹ حق بهره برداری از آن پس از بررسی‌ها و پی گیری ها، به این صندوق واگذار شده بود.

میرزایی ادامه داد: ضمن هزینه‌هایی که در دوران طرح پردیسان و مرمت بنا تا سال ۱۳۹۴ انجام شد به دلیل وجود مالکیت اوقاف مسکوت باقی مانده بود.

وی تصریح کرد: متعاقباً سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به ادامه بخش مرمتی بنا اقدام کرده بود و امروز در شرایطی این بنا را مشاهده می‌کنیم که نه بهره برداری دارد و نه از شرایط خوبی در حوزه مرمت برخوردار بوده است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه دو هفته قبل تفاهم نامه‌ای با سازمان امور خیریه امضا کردیم تا بتوانیم با همکاری بین بخشی مسئله‌ای که مشابه این بنا و هزاران بنای دیگر در کشور به دلیل موضوعات درون بخشی مسکوت مانده مرتفع شود.

میرزایی گفت: امیدواریم که طی ۶ ماه آینده بنای بزرگترن خانه خشتی جهان را به بخشی خصوصی واگذار و منافع آن به سازمان اوقاف پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار